Effekrör till aprilia

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Aprlia Rs125 -94
Effekrör till aprilia?

Hej.. nu i vinter tider så sitter man ju och drömmer ganska mkt om saker man vill göra med hojjen :)

Det jag vill göra är att köpa ett effektrör, jag har kollat på bikesys.se och på 50cc.nl rören ligger ganska lika i pris men är det någon som vet vad frakten är från dom två?

Och sen blev jag förvirrad på bikesys: ''System med SP- eller Racing-märkning är lämpliga i tävlingssammanhang och för "gata" när racingkaraktär efterfrågas''. Jag hadde för mej att SP var lämpligt för big-bore cylindrar :va

Jag vet jag har gjort ett ''liknande'' inlägg förut. Och delarna planeras inhandlas till nästa år runt februari då förhoppningsvis teorin är avklarad :hihi

Sen skulle jag gärna vilja ha lite mer tipps på ''små'' trim som inte e så dyrt..( inte öppet filter å reeds för det planerar jag redan )

Edit: Kan tillläggas att jag MYCKET ogärna mixtrar med orginalcylindern

Mvh Macke..

Last edited:
Macke.. skrev:
Hej.. nu i vinter tider så sitter man ju och drömmer ganska mkt om saker man vill göra med hojjen :)

Det jag vill göra är att köpa ett effektrör, jag har kollat på bikesys.se och på 50cc.nl rören ligger ganska lika i pris men är det någon som vet vad frakten är från dom två?

Och sen blev jag förvirrad på bikesys: ''System med SP- eller Racing-märkning är lämpliga i tävlingssammanhang och för "gata" när racingkaraktär efterfrågas''. Jag hadde för mej att SP var lämpligt för big-bore cylindrar :va

Jag vet jag har gjort ett ''liknande'' inlägg förut. Och delarna planeras inhandlas till nästa år runt februari då förhoppningsvis teorin är avklarad :hihi

Sen skulle jag gärna vilja ha lite mer tipps på ''små'' trim som inte e så dyrt..( inte öppet filter å reeds för det planerar jag redan )

Mvh Macke..
De står väll vad frakten kostar när du trycker på varan å sen ska kolla de du har valt? :confused: om du undrar om billig trimning? på mitt så kallade "hemmabygge" så satte jag en stål bricka bakom brytar spätsen på generatorn. Limma fast den med super attack eller 2 komponent, den får inte vara högre än orginal "pluppen" sen MAX 7-9mm lång! obs den måste vara i stål annars funkar de inte :tummenupp men mitt "hemmabygge" har 4-takts motor så den tänder nu 2ggr på vart annat varv, alltså innan kolven ska vända å sen när den e på väg ner igen! Jag har absolut ingen anning om hur de funkar på 2-taktare! men jag fick lite ketchup effekt på min :tummenupp men kom inte till mig om något skulle gå sönder!! :fatta! ska tästa på min NSR nån dag :rofl men de finns risk för spikning i motorn om de inte blir rätt!!
Sen kan du ju alltid porta den :tungan

Last edited:
NSR_MAN skrev:
Bra där! :tummenupp kolla igen :tungan
Va fasn 50kr från bikesys var det ja kunde hitta :näsblod det var ju dyrare att betala frakten för need for speed: most wanted från webhallen :fatta!

Stämmer det ?

Macke.. skrev:
Va fasn 50kr från bikesys var det ja kunde hitta :näsblod det var ju dyrare att betala frakten för need for speed: most wanted från webhallen :fatta!

Stämmer det ?

har du länken till sidan du ska beställa delar så kan jag försöka kolla? eller var de 50 spän? har för mig att de brukar ligga på en hundring :va

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back