Efarenhet från sajten xlmoto.se?

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vet nån vad XL Moto har för telnr?
Jag hittar bara en ruta för meddelanden, där man i bästa fall får ett autosvar tillbaks.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Bor i närheten av butiken. Är där d och då för att hämta upp prylar jag beställt. Oftast ganska trött bemötande...
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Bor i närheten av butiken. Är där d och då för att hämta upp prylar jag beställt. Oftast ganska trött bemötande...

Men vad bra! Kan du luska fram ett telefonnummer till dem tror du?

Det är det här det gäller:

"Min beställning kom till ett utlämningsställe långt utanför Nyköping där jag bor. Vid kontakt skulle de byta till ett mer centralt ställe. Dagen efter får jag ett sms från XL Moto där de meddelar att de nu har försändelsen hos sig i Hägersten, nu åtta mil från Nyköping!

Jag kontaktar nu Postnord för att få reda på var i landet mitt paket egentligen befinner sig. Får då till svar att paketet inte alls skickats till Hägersten utan i själva verket hela tiden befunnit sig i Nyköping, men nu på Postnords eget högkvarter på Norrköpingsvägen 9. Blir då lovad utkörning till min hemadress någon gång under måndagen den 15:e.

När jag väntat hela dagen ringer jag vid 17.30 Postnord igen och undrar till vilken adress utkörningen åkt svarar telefonisten att det var ju hemskt pinsamt att det inte blev något paket idag heller, men lovar dyrt och heligt att under tisdagen skulle det minsann bli av.

Idag (tisdag den 16:e) öppnar jag så ett mail från XL Moto som låter meddela att de nu tagit emot min retur.

Jag undrar nu om ni, XL Moto, har något förslag på hur man ska få varor från er levererade, för mina idéer är slut."



Nu har de tydligen skickat iväg min beställning igen, kommer på måndag. Det verkar dock som att inte allt är med, så jag får se hur mycket som kommer. Jag vill ju ha det jag betalat för.
Historien är ju både lång och lite rörig så det skulle vara lättare att förklara vad jag vill med en riktig människa och inte nåt jäkla automail-svar. Därför vill jag ha deras telnr.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Så länge Postnord funkar som de gör... se till att få en anledning att plocka ut hojen och köra de 8 milen. Själv kör jag till Lelles 20 mil tur/retur när nåt behövs. Roligt, snabbt och fika vid Ulva Kvarn. F.ö. främsta anledningen till att ha flera hojar än en enda!
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Men vad bra! Kan du luska fram ett telefonnummer till dem tror du?

Det är det här det gäller:

"Min beställning kom till ett utlämningsställe långt utanför Nyköping där jag bor. Vid kontakt skulle de byta till ett mer centralt ställe. Dagen efter får jag ett sms från XL Moto där de meddelar att de nu har försändelsen hos sig i Hägersten, nu åtta mil från Nyköping!

Jag kontaktar nu Postnord för att få reda på var i landet mitt paket egentligen befinner sig. Får då till svar att paketet inte alls skickats till Hägersten utan i själva verket hela tiden befunnit sig i Nyköping, men nu på Postnords eget högkvarter på Norrköpingsvägen 9. Blir då lovad utkörning till min hemadress någon gång under måndagen den 15:e.

När jag väntat hela dagen ringer jag vid 17.30 Postnord igen och undrar till vilken adress utkörningen åkt svarar telefonisten att det var ju hemskt pinsamt att det inte blev något paket idag heller, men lovar dyrt och heligt att under tisdagen skulle det minsann bli av.

Idag (tisdag den 16:e) öppnar jag så ett mail från XL Moto som låter meddela att de nu tagit emot min retur.

Jag undrar nu om ni, XL Moto, har något förslag på hur man ska få varor från er levererade, för mina idéer är slut."



Nu har de tydligen skickat iväg min beställning igen, kommer på måndag. Det verkar dock som att inte allt är med, så jag får se hur mycket som kommer. Jag vill ju ha det jag betalat för.
Historien är ju både lång och lite rörig så det skulle vara lättare att förklara vad jag vill med en riktig människa och inte nåt jäkla automail-svar. Därför vill jag ha deras telnr.
Var där härom dagen. Kollar nästa gång jag har vägarna förbi.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top