Eeee, sjhörning poo onsda va 16/7

chrismalm skrev:
Ännu en runda som fick dyra försäkringar och annat trams att kännas avlägset :tummenupp

Hade iofs gärna kört en runda till efter pitstoppet, men jag kan ju heller aldrig få nog :D

Förresten, den tokiga tantan som stod och viftade med armar och ben (ungefär mitt på rundan), brukar hon stå där och leka polisen som mitt i gatan står :lol

Hon var iaf så otroligt skräckinjagande, så jag kan tyvärr inte hänga med nästa onsdag, om ni inte väljer en annan väg...

:D

Ska man inte på snabbast möjliga sätt stanna när man ser en tjej vifta på benen.. eller va de särar.... :notme :rolleyes:

chrismalm skrev:
jo givetvis, men hon vart ju som en irriterad geting på crack, eller nåt... :D

He he hade du stannat hade du kanske fått de lite hett om öronen :p

jag tror den stora anledningen till det är att.. hon har barn.. och de endag kan vara på vägen.. och om man då blåser förbi i 338 så lär det hända något.... :(

kanske ska införa stopp and go på vissa sträcker.. ;)

Well, i ärlighetens namn så har hon bosatt sig vid en 70-väg o så jäkla fort kör man inte där (nja, kanske vissa i täten då) men med tanke på att du har en skymd kurva innan huset och en skymd 90 gradare efter huset ska man vara bra våglig om man gasar på fullt där.
Så hastighetsöverträdelsen är nog inte så jäklig som hon fått för sig. Däremot så kan det ju låta värre än det gör. Kommer man in på motorbroms på 11.000 varv så låter det ju rätt... uhm... rejsigt... =)

Och i ävrigt så har jag kört den sträckan där oooooooofta o det är första gången jag sett henne.

hmm oki 70 väg.. men tättbebyggt område.. dvs 50km? Im I right or?

men sen så stämmer även de om alla kommer o motor bromsar i 50kmh så e de """värre"""" än om alla glider förbi i 100 men med avstängd motor och kopplingen inne.. :rolleyes:

AleX skrev:
hmm oki 70 väg.. men tättbebyggt område.. dvs 50km? Im I right or?

men sen så stämmer även de om alla kommer o motor bromsar i 50kmh så e de """värre"""" än om alla glider förbi i 100 men med avstängd motor och kopplingen inne.. :rolleyes:

Ett hus är väl inte precis tättbebyggt...

Var exakt viftades det? (Jag hade visst passerat innan = delaktig i ATT det viftades :rolleyes: )

Jag kom fjärde sist eller nått tyckte kärringen såg lite sliten ut av allt viftande

tänk om hon viftade bort alla flugor o små djur så vi skulle slippa få dem på visiret

*tycker om den snälla damen* :fakta

Robz skrev:
Var exakt viftades det? (Jag hade visst passerat innan = delaktig i ATT det viftades :rolleyes: )

Efter du lämnar skogen i Häckeberga finns det ett ställe där du går över ett litet krön, svänger svagt vänster för att sen svänga skarpare höger. Nu siktar du rakt mot huset. Vägen svänger vänster precis utanför huset (kanske 50-60 grader). Efter huset sen har du en fin S-kurva (höger - vänster, 90 grader båda två nästan) med taskig asfalt, det skumpar bra.
Efter S-et kör du förbi ett T-kors (som leder åt höger o rakt fram och du kör rakt fram...)
Hänger du med???? :D :D

CorbenDallas skrev:
Efter du lämnar skogen i Häckeberga finns det ett ställe där du går över ett litet krön, svänger svagt vänster för att sen svänga skarpare höger. Nu siktar du rakt mot huset. Vägen svänger vänster precis utanför huset (kanske 50-60 grader). Efter huset sen har du en fin S-kurva (höger - vänster, 90 grader båda två nästan) med taskig asfalt, det skumpar bra.
Efter S-et kör du förbi ett T-kors (som leder åt höger o rakt fram och du kör rakt fram...)
Hänger du med???? :D :D
IMPONERAD! :fakta
Då tar vi det lugnare där några veckor - eller?
PS
Vaddåjj skumpigt - släht väg juh - glömt släppa compet efter Knutstorp? :p
DS

Hon hade nog all rätt i världen o se lite upprörd ut :eek:
Ja o grabben blev tvungna att stanna strax före. Hela "bromsljus i kröken fullgas på rakan bandet" passerade. Inte fan lär dom ha varit under 200 när dom körde förbi där, och där stod hon och skulle försöka komma över till grannen.

Sen kom vi då som kanske 40'e hoj. :hej

Den gången fick man inte den där hälsningen man brukar få när man visar att man släpper av på gasen när andra är på vägen.

Tänk er för lite innan ni hackar på folk som bor vid gazzestråken!
Hade ja bott där själv kunde ni ge er jäveln på att det skulle vara nygrusat varranan da, i o försig med varningskylt men....

Själv börjar jag va mer rädd för att nån som bor där ute i Häckeberga ska ha hittat på nått jävelskap än att möta en traktor mitt i kurvan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT