Eddie Meduza

Ifall jag frågar vad någon gillar och den människan svarar att han/hon lyssnar på Eddie Meduza så skulle jag nog direkt tänka att han/hon har väldigt dålig smak. Att ha Eddie Meduza som sitt första svar kan inte tyda på någonting annat. Däremot om någon tycker att han kan ha gjort någon rolig låt eller nånting är en helt annan sak.

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/E1VMMqcyCpc&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/E1VMMqcyCpc&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Jag har klasskompisar som lyssnar på eddie, de flesta är inga svärmorsdrömmar..

Men visst finns det låter som är lite roliga!
Den inbäddade tycker jag nog inte hör dit...

Errol var ett musikaliskt geni, han gjorde mycket seriös (och jävligt bra dessutom) musik från början men det styrde ju iväg till runk-n-roll eftersom det var bara det raggarna ville höra.

Det gjordes ett fyra timmar långt minnesprogram om honom på radio där en gammal fjälla, bandmedlemmar och till och med Bert Karlsson var med och berättade om de sidor av Errol som väldigt få hört talas om.

Jag har dessa på datorn så om någon vill ha dom så skicka ett PM, mycket intressant och roligt blandat med massa Eddie-musik och sketcher.:tummenupp

Synd att karln endast minns för sina snusklåtar men det har han väl till stor del sig själv att skylla för.

Last edited:
Errol var ett musikaliskt geni, han gjorde mycket seriös (och jävligt bra dessutom) musik från början men det styrde ju iväg till runk-n-roll eftersom det var bara det raggarna ville höra.

Det gjordes ett fyra timmar långt minnesprogram om honom på radio där en gammal fjälla, bandmedlemmar och till och med Bert Karlsson var med och berättade om de sidor av Errol som väldigt få hört talas om.

Jag har dessa på datorn så om någon vill ha dom så skicka ett PM, mycket intressant och roligt blandat med massa Eddie-musik och sketcher.:tummenupp

Synd att karln endast minns för sina snusklåtar men det har han väl till stor del sig själv att skylla för.
Tyvärr så har ju hans musik till stor del kidnappats av epa-raggare, sverigedemokrater och annat löst folk. Men det blev väl så genom att hans seriösare rocknroll- och dansbandslåtar inte sålde lika bra som snusket.

Jag har för mig att jag har sett någonstans att det ska komma en dokumentär om honom på tv eller DVD iår. :va Annars så kan man tanka hem t.ex. den här som mp3 från SR:s hemsida.

Han var för övrigt här i stan för ca tio år sedan och uppträdde. På Eken. Konserten sändes också live via Radio Prime. Om jag inte minns helt galet. Vilket mycket väl kan vara fallet.

det är en schysst avstickare i min vanliga musiksmak.

så då är jag bara lite avstickande störd!?

Eddie är alltid Eddie. Kan aldrig bli fel. En riktig partyhöjare och isbrytare. Men alla är fria att ha sin egen musiksmak.

Min absouta favoritlåt med Eddie är "Garderobsblues", så genialt enkel och fullständigt underbar!

En bra instrumental låt är "Reaktor Läck I Barsebäck".

Folk får ju självklart lyssna på vad fan de vill men lite idiot måste man nog vara för att uppskatta något så fruktansvärt urdåligt och fånigt som Meduza.
Men han var ju inte sämre än den där fjanten Winnerbäck, vilket förvisso inte säger ett skit :zpy

Att jämföra Eddie med Winnerbäck är som att jämföra kanelbullar med en klurig tanke, dom är ju inte ens på samma planet...

Folk får ju självklart lyssna på vad fan de vill men lite idiot måste man nog vara för att uppskatta något så fruktansvärt urdåligt och fånigt som Meduza.
Men han var ju inte sämre än den där fjanten Winnerbäck, vilket förvisso inte säger ett skit :zpy

Äh gå o lägg dig...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...