Eddie´s bästa!

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lite här o lite där
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Mycke musik på sh.com nu förtiden. Vilka tycker ni är Eddie meduzas bästa? slår ett slag för "Skinnet","Eleganten ifrån vidderna","Runkande spårvagnschafför" :yoparty
 
Lägger in EMR:s pressrelease inför säsongen 2004:
valmers skrev:
EMR 2004 Official RR Pit Playlist, for Emediate Release:

Efter en intern omröstning har EMR beslutat spela följande låtar i RR-depåerna i sommar:

1. Ragga Runt 544
2. Gasen I Botten 452
3. Mera Brännvin 440
4. Rocky Rocky 296
5. Harley Davidson 237
6. Volvo 236
7. Epatraktorn 231
8. Leader Of The Rockers 212
9. Alla Tiders Fyllekalas 201
10. Young Girls And Cadillac Cars 180
11. Börje Lundin Rattens Riddare 173
12. Punkjävlar 167
13. Skinnet 156
14. Raggare nr 2 151
15. Mera Kärnkraft 150
16. The King's Horses 144
17. Timber 139
18. Mississippi Way 132
19. Tonight 132
20. 'Til The End Of Time 131
21. The Man In The Sky 130
22. Glasögonorm 128
23. Va Den Grön Så Får Du En Ny 125
24. Come Autumn Rain 120
25. Rollin' Down 117
26. Yea Yea Yea 109
27. Runke Ball 108
28. Bonnatwist 108
29. Jätteparty I Kväll 104
30. Evert 103
31. Torsten Hällde Brännvin I Ett Glas Åt Karin Söder 100
32. Vår Gamle Opel 97
33. Jag Bara Runkar 96
34. Red Haired Lisa 95
35. Sveriges Kompani 92
36. Like A Cherokee 84
37. No Cruising In My Car No More 81
38. Full Gas 80
39. Totempåle 69
40. Ronka, Runke Kuk 68
41. Knugen Silvia & Jag 68
42. Napoleon 67
43. Spiken I Botten 66
44. American Truck 65
45. Just Like An Eagle 64
46. Disco Burp 64
47. Hakan 64
48. Still Walkin' The Line 62
49. De E Gött Å Supa Pöjka! 61
50. California 60
51. Willy 60
52. Den Runkande Spårvagnschauffören 59
53.Jag Ger Fan I Allt 58
54. The Wanderer 57
55. Fånga Kräftor Och Lägga I En Balja 56
56. Hold Your Fire 56
57. Every Little Piece 56
58. Hey Girl 56
59. Wanna Know If You 55
60. Bara Lite Solsken 54
61. On The Road Again 54
62. Disco Tjo Disco Hej 53
63. Porrfavor 53
64. Såssialdemokraterna 52
65. Raggare 52
66. Sverige 52
67. Undanflykter 51
68. Rockabilly boogie 51
69. Min Hobby 50
70. Eleganten Från Vidderna 50
71. Josefine 50
72. Feta Fula Dumma Amerikaner 49
73. Torgnys Svettiga Ansikte 48
74. Det Kan Svänga Om En Gubbe 48
75. Ingen Plockar En Maskros 47
76. Julesång 45
77. Punkarn & Raggarn 45
78. That Girl Is Mine 44
79. Do The Ronka 43
80. Jag Vill Ha En Brud Med Stora Pattar 43
81. Kåta Marie 42
82. Jag Hatar Hip-Hop 42
83. Norwegian Boogie 41
84. Bonnadisco 40
85. Rock And Roll Time 40
86. Superman 40
87. Runke Min Ball 39
88. Keep On Rolling 39
89. Bara Man Är Fantastisk 39
90. Födelsedagstårtan 37
91. Sverige Vart E Vi På Väg 37
92. Disapproval 37
93. Brännvin Å Öl Å Vin Å Whiskey 37
94. Eddie Meduzas Censurerade Schlagerfestivalbidrag 37
95. Ja E Flintis 36
96. Oh Pauline 36
97. Route 66 35
97. Ta Å Klipp Dig 35
99. Dunder Och Snus 34
100. Westgotisk Nidvisa 32
 
Valmers! hupp,hupp!

Att ha en låt som Runkande Spårvagnschafför på 52.a plats är stor skam :whip prata väl med RR killarna :D
 
Finns ju en hel hög som är bra men de som dyker upp i skallen först är nog utan inbördes ordning:

Termosen
Rockabilly Rebel
Fåntratt Shuffle
Flickorna i småland
De e ding
34an
Vresa opp fetta, kärringajävel
Terylenbyxor
Raggare
Torsten hällde brännvin i ett glas åt Karin Söder
 
Sug min kuk varje dag!


den rockar, men inte nær man ær bakfull o ska sætta upp tælt.
raggarna brevid på campingen spelade den i 2h i stræck :lol
 
"Sweet little rock n roller" har han gjort bra. Tror dock inte det är han som skrivigt den. "Rollin Down" och "The man in the sky" är också jäkligt bra.

Annars är "Schlö ner'n" och "Fula ord" några favoriter :tummenupp
 
Har alltid förundrats över vad det är för dårar och patrask som lyssnar på honom, nu blir jag förvånad! Vanliga människor? Eller är ni inte vanliga? NI har jeansväst och kör amerikanskt eller?
 
Dee_cati skrev:
Har alltid förundrats över vad det är för dårar och patrask som lyssnar på honom, nu blir jag förvånad! Vanliga människor? Eller är ni inte vanliga? NI har jeansväst och kör amerikanskt eller?

Lyssnar inte alla på Eddié? En del har säkert jeansväst o är Raggare, långt ifrån alla.
 
Jag gillar eddie lika mycket som jag gillar Modern talking och den där nya plågan "dragostino" och alla andra hit's for kids volume 8. Jag vet att man itne får klanka ner på andras musiksmak, men det är så roligt när folk säger att de lyssnar på sånt skräp. Förlåt.
 
Jag tror knappast många har honom som stor idol och sitter och lyssnar på det sätt du tror.
Han var väl kul på sitt sätt tycker jag, det måste inte vara så allvarligt jämt.
 
EMR tar avstånd från denna tråd, i vilken vidriga människor har mage att ifrågasätta Den Store Eddies klassiska verk.

valmers
Executive Manager
Eddie Meduza Racing
 
Dee_cati skrev:
Har alltid förundrats över vad det är för dårar och patrask som lyssnar på honom, nu blir jag förvånad! Vanliga människor? Eller är ni inte vanliga? NI har jeansväst och kör amerikanskt eller?

tja , det är väl en viss sorts människor som lyssnar på honom, en hel massa människor som bara tycker han e kul, en mindre grupp dyrkar honom seriöst.
men det hjälper väl om man tillhör vissa grupperingar om man ska kunna uppskatta hans verk.
för att ta mig själv som exempel så vet jag att nästan alla som växte upp i småland samtidigt som mig gillar honom.

bland folk som kör Ducati gissar jag att han inte har många anhängare, dock...
 
Eddie Meduza är en av få "musiker" som endast är föremål för skoningslöst hat från min sida. Sicken tomte.....
 
Chris Ash skrev:
Eddie Meduza är en av få "musiker" som endast är föremål för skoningslöst hat från min sida. Sicken tomte.....
Du är skåning, du kan omöjligen förstå.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top