Ecce vs Kobbe

En kortis om hur det gick, skrytar tråd kommer senare.

Tja hur gick det då. Om Kobbe kört som han skulle så hadde jag nog fått pisk men RR är RR. Efter första kvalet hadde Kobbe en trevlig ledning på en halv sec efter andra kvalet ledde jag med en halv sec :D . Kobbe tog starten (vi startade i samma led) jag tog sen komandot och när jag ryckt åt mig en lucka länade jag plats åt lite annat folk som brydde sig om vilken plats dom kom på. Jag var bara intresserad av att hålla Kobbe bakom.Hadde jag hållt i sista varven tja kobbe... Just det till alla som inte trodde på SS hojar samt mig :tungan

björn

Haha najs körning, ecce!(även kobbe=) Men stod det inte att du hade en honda i tidrapporterna? Vilken placering kom ecce å kobbe på då?

MostWanted skrev:
Haha najs körning, ecce!(även kobbe=) Men stod det inte att du hade en honda i tidrapporterna? Vilken placering kom ecce å kobbe på då?

Jo i tidrapporten fanns inte den riktiga benämningen...

Det stod FULKAWA!!

:banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana

EN SEGER FÖR DE GAMLA O FULA :tummenupp

PM:a adressen så kommer tavlan.
Bra jobbat...

Varvtid?

Vidare så ska Kobbe ha all heder för att sätta sig i den sitsen han gjorde, hade han vunnit så hade folk bara ryckt på axlarna om jag vann så... Så Kobbe är en ganska stor människa (inte bara till midjemått :D )

björn

Catman skrev:
:banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana

EN SEGER FÖR DE GAMLA O FULA :tummenupp

PM:a adressen så kommer tavlan.
Bra jobbat...

Varvtid?

57,6 på kvalet tror jag 57,8 på räjset så det gick inte så fort pm kommer imorrn när jag har tid (ska jobba).

björn

Neutral skrev:
Grattis Ecce. Tänk nu på hur fort det kommer att gå med en 10 år nyare Kawa. :)
[ironi]
ptjae, är det hojen som sätter begränsningarna? vad får du för monstertider med din 10år nyare kawa.
[/ironi]
:corn

MostWanted skrev:
[ironi]
ptjae, är det hojen som sätter begränsningarna? vad får du för monstertider med din 10år nyare kawa.
[/ironi]
Beror väl på hur bra man är själv förstås. Ecce åker långsammare på Kawan än på sin förra Honda, alltså sätter hojen begränsningen för honom. För mig däremot är det ju inte så då 125Jr kör fortare än mig. :död

Dock tänker jag inte vara slagen redan på startlinjen. :banana

Kobbe skrev:
Ecce är och kommer alltid vara min stora idol :Bugar

Eftersom du verkar vara en storsint människa som inte skyller ifrån sig på en massa saker, utan tar förlusten som en man......så skickar jag en likadan tavla till dig också..... :tummenupp

PM:a din adress

Bra kört grabbar.....

Catman skrev:
Eftersom du verkar vara en storsint människa som inte skyller ifrån sig på en massa saker, utan tar förlusten som en man......så skickar jag en likadan tavla till dig också..... :tummenupp

Bra kört grabbar.....
eftersom du är så givmild så kan du skicka en till mig med =) pm:ar min adress imorrn.

Syss skrev:
Någonsin hört talas om teamorder? :7peta

Japp det tar vi nästa år när jag o ecce har gemensam hemsida. Teamorder: Låt alltid Medin komma före :tungan

MostWanted skrev:
eftersom du är så givmild så kan du skicka en till mig med =) pm:ar min adress imorrn.

Tyvärr....
HAr helt slut på den Biaggin nu :)

Ja grabbar det gjorde ni bra :pannkyss till segern Ecce & :pannkyss som tröst Kobbe.
Trodde efter första att Kobbe skulle klara detta men när ni sen stod på plattan och Kobbe inte gjorde någon "fantomstart" som han faktiskt kan göra så insåg jag att detta blir svårt.
Sen tidigare vet vi ju att Ecce oxå kan starta riktigt snabbt på Sviesta så jag höll ögonen på honom lite extra innan jag släckte röda lyset och lät starten gå. Tror att Ecce lärt sej att vänta nu :hihi
När fälter kom tillbaka efter förta varver låg Kobbe straxt före en vilt jagande Ecce och som jag vet att snabbcigg räcker inte långt om man ska vinna så insåg jag att om en 7-8 varv så kroknar Kobbe (träna ivinter?) då jag vet att Ecce har bättre fys.
Teamorder eller inte, säljtrick av FULKAWAN eller inte......
EcceSS vann över KobbeSTD denna gång. Får vi en revansch någongång måntro?

Neutral skrev:
Beror väl på hur bra man är själv förstås. Ecce åker långsammare på Kawan än på sin förra Honda, alltså sätter hojen begränsningen för honom. För mig däremot är det ju inte så då 125Jr kör fortare än mig. :död

Dock tänker jag inte vara slagen redan på startlinjen. :banana

Nja det där med att åka fort nästa år är inte så säkert. Sanningen är ju den att matrialet kanske inte var så begränsande. Jag har bara suttit på Kawan 3x15 min innan jag började kvala i går. Jag är rätt övertygad att om man lägger ner lite tid på fjädringen fram och bak samt kör med bättre däck och det är normal temp i backen så sitter nog 56 tiderna ganska så omgående. Den stora skillnaden är att det är mycket LÄTTARE att åka fort på en nyare hoj. Med Fulkawan får du kämpa och slita för att den ska ändra kurs. I inbromsningarna är det bara att bromsa och sen följer man med, du kan inte påverka så mycket vad som sker. Imo att det inte finns någon styrdämpare så fladdrar det lite i styret ibland med. En lite slirande koppling kan ju också bidra till att tiderna inte blev dom utlovade låga 57...Det som är bra med kawan är motorn, den drar skit fint och har bra med pullver, tyvärr slirade det lite på kopplingen när oljan blivit varm men inann :tummenupp

Jag skulle dock inte ha en pullis på Gåsen med den här hojen, där skulle fulkawan helt enkelt inte hinna med.

björn

Catman skrev:

Bra kört grabbar.....

Jag har en hel hög med bortföklaringar men det är svårt att förklara bort att Ecce var före över mållinjen :huvet
Sen har nog Ecce minst lika många bortförklaringar redo så det är väl bara att inse att han är en bättre förare och jag är djupt imponerad av hans körning.
Jag är bara lite besviken på att han inte skryter mer över vinsten, själv hade jag varit helt odräglig om jag hade varit i samma sits :hihi

Kobbe skrev:
Jag har en hel hög med bortföklaringar men det är svårt att förklara bort att Ecce var före över mållinjen :huvet
Sen har nog Ecce minst lika många bortförklaringar redo så det är väl bara att inse att han är en bättre förare och jag är djupt imponerad av hans körning.
Jag är bara lite besviken på att han inte skryter mer över vinsten, själv hade jag varit helt odräglig om jag hade varit i samma sits :hihi
Du odrägling? :hihi
Är rädd för att det nog skulle stämma :7peta

Kobbe skrev:

Men lilla gubben, du ska ju bjuda på ÖL och MAT tror du jag kan vara tyst då, jag är mest impad att du lät mig vinna det var storsint av dig :D

ecce skrev:
Men lilla gubben, du ska ju bjuda på ÖL och MAT tror du jag kan vara tyst då, jag är mest impad att du lät mig vinna det var storsint av dig :D

Mmm eeh ööh precis så var det, jag lät dig vinna :rolleyes:

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...