EBS on the road again!

• Thread starter Thread starter EBS
  • Start date Start date
:skrämd EBS!
Fan, Bogan har alldeles för mycket trafik för att drifta ut så där i kurvorna.
Håll dig på din halva av vägen så har du en liten chans att parera om du möter en bred bil modell 740 eller nåt.
Det går (kanske) lite långsammare men är fan så mycket bättre. Vi vill ha alla kvarvarande SH-are kvar i livet.
/Bogenötaren

Edit: Såg att Mattias var framme med pekpinnen före mig.

Last edited:
watson skrev:
Har varit ute och kört Ekerö idag och jag tycker inte att något behöver riktas.... Är du säker på din info?!

Pfja, om ingen har riktat den sen i söndags så är jag säker. Ställ gaffelkronan (inte styrena, de är sneda och vinda) rakt och kika på hjulet. Det pekar åt vänster. Antagligen är det bara kronorna som vridit sig i förhållande til varandra. Lossa klämskruvarna och jucka rakt. Sätt båda gaffelbenen i samma höjd när du ändå är där och grejar. Du skulle kunna sänka den 18 mm fram också för mer RGV-lik styrning. Fjädringen mekade jag till i söndags, så den ska vara perfekt inställd för mig. ;)

Sweedo skrev:
:skrämd EBS!
Fan, Bogan har alldeles för mycket trafik för att drifta ut så där i kurvorna.
Håll dig på din halva av vägen så har du en liten chans att parera om du möter en bred bil modell 740 eller nåt.
Det går (kanske) lite långsammare men är fan så mycket bättre. Vi vill ha alla kvarvarande SH-are kvar i livet.
/Bogenötaren

Edit: Såg att Mattias var framme med pekpinnen före mig.

Vart är jag farligt ute på andra sidan där jag inte ser hur kurvan ser ut på andra sidan? Jag kan hålla med om att jag går lite långt ut i 4:e kurvan på Bogesund, men detta va pga att det låg grus mitt i mitt spår så då fick jag släppa av lite och gå ut och förbi gruset. Visst min körning kanske inte är exemplarisk, men SÅ farlig tycker jag inte att den va. Berätta gärna vart jag var faligt ute, kan ju vara så att jag inte tänker på att jag kör livsfarligt. Har ingen önskan om att bli kylarprydnad direkt.

EBS skrev:
Vart är jag farligt ute på andra sidan där jag inte ser hur kurvan ser ut på andra sidan? Jag kan hålla med om att jag går lite långt ut i 4:e kurvan på Bogesund, men detta va pga att det låg grus mitt i mitt spår så då fick jag släppa av lite och gå ut och förbi gruset. Visst min körning kanske inte är exemplarisk, men SÅ farlig tycker jag inte att den va. Berätta gärna vart jag var faligt ute, kan ju vara så att jag inte tänker på att jag kör livsfarligt. Har ingen önskan om att bli kylarprydnad direkt.
Har hänt för mycket i år. Man blir lätt moralgubbe då :(
Jag brukar köra fram och tillbaka en gång för att titta efter grus och haffa innan jag börjar ladda.
Sedan brukar jag ha som regel för mig själv att i varje skymd kurva hålla mig inkl. allt i min halva av vägen.
Det har ändå varit nära alldeles för många gånger med bilar, lastbilar och hojar...

Last edited:
Sweedo skrev:
Har hänt för mycket i år. Man blir lätt moralgubbe då :(
Jag brukar köra fram och tillbaka en gång för att titta efter grus och haffa innan jag börjar ladda.
Sedan brukar jag ha som regel för mig själv att i varje skymd kurva hålla mig inkl. allt i min halva av vägen.
Det har ändå varit nära alldeles för många gånger med bilar, lastbilar och hojar...

See your point... :(

watson skrev:
Har varit ute och kört Ekerö idag och jag tycker inte att något behöver riktas.... Är du säker på din info?!
/FW

Ramen är sen och nån har förstört fjädringen. Men det kanske har bättras på precis innan det blev såld?
Och byt bakdäck tills nästa sommar, det är lite halkigt ibland :rolleyes:.

*/ ?>
Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Back