EbayMotors

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
endel saker från begagnat marknaden i staterna verkar sjukt billigt. Allt ifrån kåper till dynojet å annat krimskrams. Synd att det ska va så * dyrt att få hem grejjerna nån som har nån lösning på detta problem eller är det bara shoppa i sverige som gäller?

Har iof nån släkting i florida som man skulle kunna skicka det till å sen skicka det som gift hit i sverige men fortfarande dyrt? :3freak

MostWanted skrev:
endel saker från begagnat marknaden i staterna verkar sjukt billigt. Allt ifrån kåper till dynojet å annat krimskrams. Synd att det ska va så * dyrt att få hem grejjerna nån som har nån lösning på detta problem eller är det bara shoppa i sverige som gäller?

Har iof nån släkting i florida som man skulle kunna skicka det till å sen skicka det som gift hit i sverige men fortfarande dyrt? :3freak

Frakt är inte hysteriskt dyrt. I synnerhet inte om du har någon till att paketera grejerna väl och du inte har bråttom.

Ring o kolla med DHL om du vill veta exakt.

/Y

Jag beställde plastgrejer till min Cadillac från staterna, tog väl upp en kartong som en halv sidokåpa och kostade 800,- i frakt, tycker det är rätt billigt.

Yozzi skrev:
Frakt är inte hysteriskt dyrt. I synnerhet inte om du har någon till att paketera grejerna väl och du inte har bråttom.

Ring o kolla med DHL om du vill veta exakt.

/Y

DHL är sjukt dyra, min farbror skickade ett kassetband till Tyskland. Gick på 800:- tror jag.

Själv skulle jag flyga hit en hoj från kina för att kunna ställa ut på mc-mässan nu i januari. 5600:- inte så roligt :huvet

Min mor skickar 30kg (samma vikt som jag ville ha flyget) till Colombia för ca 1500:- då med vanligt paket. Lite skillnad mot dhl´s priser.

Pratade med dhl ang. en motor. Men begagnade motordelar går som farligt gods sen 11 september, så man kan åka på en massa extra avgifter.
En kille som hade beställt en bilmotor åkte på 1600dollars i avgifter utöver frakten...

Själv köpte jag ett svänghjul från Usa och frakten gick på ca 250 kr

Sen köpte jag ett motorblock från Tyskland och där gick frakten på 330 kr.
Så för mig var inte frakten

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna