Ebay

Inazuma

Hjärnskrynklare
Gick med
10 Nov 2004
Ort
Lund
Hoj
Bandit 1200 S
Någon som har köpt grejer på Ebay USA? Fördelar/nackdelar? Jag "impuls" bjöd på en fugge men fick lite ågren när jag insåg att mitt mastercard nummer flaxar runt i cyberspace.
 
Inazuma skrev:
Någon som har köpt grejer på Ebay USA? Fördelar/nackdelar? Jag "impuls" bjöd på en fugge men fick lite ågren när jag insåg att mitt mastercard nummer flaxar runt i cyberspace.

Betala med paypal så slipper du ge ut dit kortnr. till säljaren :tummenupp
 
Inazuma skrev:
Någon som har köpt grejer på Ebay USA? Fördelar/nackdelar? Jag "impuls" bjöd på en fugge men fick lite ågren när jag insåg att mitt mastercard nummer flaxar runt i cyberspace.
Jag brukar handla på Ebay, jag betalar alltid via PayPal eller med vanliga banköverföringar (oftast till Tyskland), funkar skitbra. Gör som Barrett skriver och betala via PayPal så behöver du inte oroa dig.
 
Okey, men jag var ju tvungen att uppge mitt kortnummer när jag skulle registrera mig. Hade jag inte behövt göra det eller är det riskfritt?



sgtpepper skrev:
Jag brukar handla på Ebay, jag betalar alltid via PayPal eller med vanliga banköverföringar (oftast till Tyskland), funkar skitbra. Gör som Barrett skriver och betala via PayPal så behöver du inte oroa dig.
 
Föreningssparbanken har E-kort det innedär att du gör ett kort bestämmer hur mycket som är på det och volla... de kan inte plocka dig på mer pengar än du har sagt att de får :tummenupp
 
Du menar när du registrerade dig på Paypal?
Det är riskfritt. :tummenupp Paypal är bra till att betala med. Mindre bra att ta emot pengar då de tar en del "avgifter". Nåja överlag är de bra.

Föresten använd E-kort. Då är det bara banken som vet ditt "riktiga" nummer.
 
Pay pal upplever jag som riskfritt, som att lämna ut ditt kontonr. till en bank.
 
Inazuma skrev:
Okey, men jag var ju tvungen att uppge mitt kortnummer när jag skulle registrera mig. Hade jag inte behövt göra det eller är det riskfritt?
Ja, självklart. Utan kortnummer inget köp. Du måste ju dra ditt kort när du handlar på ICA, samma sak. Det man skall se till är att man enbart ger ut sitt kortnummer till pålitliga motparter, PayPal är en sådan. Kan du inte lita på PayPal så kan du inte heller lita på din lokala ICA-butik.

PayPal ägs förövrigt av Ebay.
 
ebay

Hallå!

Menar du att du har fört över pengar till det kontonummer som säljaren uppger? Jag har några fuggar på g och säljaren, som för övrigt är ny och inte har några resentioner, vill att jag skall sätta in pengar på hans bank. Vad tror du? Han vill inte skicka fuggen förrän han ser att det finns pengar på hans konto.

Tack på förhand...

Tomas/Inazuma






sgtpepper skrev:
Jag brukar handla på Ebay, jag betalar alltid via PayPal eller med vanliga banköverföringar (oftast till Tyskland), funkar skitbra. Gör som Barrett skriver och betala via PayPal så behöver du inte oroa dig.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top