Ebay köp

Ducati_Johan skrev:
2621187 Är man helt galen om man köper en sådan här? Blir 7000 kr med frakt... Svårt att veta kvalite och så ju... Men ett orginal kostar 45000 kr

http://cgi.ebay.co.uk/EERO-AARNIO-GLOBE-BALL-EAMES-POD-RETRO-PANTON-CHAIR_W0QQitemZ200049074597QQihZ010QQcategoryZ69854QQrdZ1QQcmdZViewItem

Nja, det är ju lite som att köpa en Picasso gjord på en färgkopiator.

Det är ju fortfarande bara en kopia, värdet i designermöbler ligger snarare i att man ser det unika i dom och köper och vårdar dom från det att dom är nya. (när dom oftast inte är speciellt dyra)

Andra har råd att köpa dom sedan dom har blivit dyra, men för dom blir det bara ännu en dyr pryl att ställa brevid plasman. (brats-syndromet)

Men, visst, formspråket är ju samma som orginal, och ska man möblera för att använda möblerna så vill man ju kanske inte köpa in ett orginalpar och nöta på.

Jag tycker inte alls om stilen, men skulle jag ha den runda TV'n och rumsbordet med klotfot så skulle jag lätt köpa två kopior för att få helheten, dom som inget begriper skulle ändå inte se att det är kopior, och dom som begriper vad det är en kopia på vet att orginalen använder man inte till vardags.

Use the force, the answer is within...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...