Ebay...jävla piss o sälja på

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
måste få ut min arga sida:tummenupp köpt mkt där o inga problem men o sälja e bara för dyrt:mad: de tar 10-12% av inropat pris:huvet ngn som har tips hur man kommer förbi dessa svinhöga avgifter:va

Säj att du redan bettalat avjiften och dom ba: "Åfan? Åkej! Trevlig helj!"

10-12%? Det var ganska vidrigt. Då förstår jag då inte hur fan nån kan lägga ut nånting där.

Ja, inte fan är det 10% för mig inte. Snarare 2, som för imaster. Prata med eBay?

Maila den med högsta budet och sälj utanför Ebay, det är lugnt så länge de inte kommer på dig. Bara maila dem och säga att det kom fram lite grejer som gjorde att köpet hävdes och då blir ingen "prickad" eller vad man ska säga. Värt att göra om det är dyra prylar. Säljer man fler grejer av samma pryl så mailar man dessutom den med näst högsta budet och säljer till den med osv :)

Slå på 10% på priset du vill ha på "shipping cost" som alla andra jävla E-baj säljare.

eBay UK

For example:
If you list an item as an auction with a starting price of £4.99 and select the item subtitle option, you will pay £0.50 to list your item:

• Insertion Fee: £0.15
  • Optional Feature Fee (Item Subtitle): £0.35
  • Total: £0.50
If you're a private seller, when you sell your item in auction format, you will pay 10% of the item final selling price as the Final Value Fee, up to a maximum Final Value Fee of £50. If the item does not sell, there is no Final Value Fee.

Insertion Fees

Starting or Reserve Price | Insertion Fee (private sellers)

All categories

£0.01 – £0.99 = No fee

£1.00 - £4.99 = £0.15

£5.00 - £14.99 = £0.25

£15.00 - £29.99 = £0.50

£30.00 - £99.99 = £1.00

£100 or more = £1.30

Last edited:
fattar fortfarande noll

fattar inte mkt fortfarande inget,,...ja skicka mail till de o sa att alla mina auktioner blir den här max fees på minst 10%:confused: fattar inget hur man skall kringå den:va

Final Value Fees applicable to private sellers

Final Selling Price

Final Value Fee

All categories, excluding eBay Motors vehicles , mobile phones with contracts and property

Item not sold

No Fee

£0.01 and above

10.0% of the amount of the winning bid, up to a maximum Final Value Fee of £40.00

Mobile phones with contracts

No charge

Property

No charge

Last edited:
PayPal är Ebay :tummenupp

De är en del av dem

:rolleyes:
PayPal tillhandahåller ett system som, kortfattat, gör det möjligt för användarna att någorlunda säkert föra över pengar globalt. Det används i många fler sammanhang än just eBay-auktioner.

Visst stämmer det PayPal köptes av eBay för några år sedan, vilket berodde på att eBay misslyckades med sin egen satsning "Billpoint". PayPal är numera dotterbolag till eBay, men avgifterna är som sagt separata - eBay tar en andel och PayPal en annan.

I ditt ansikte.

hmmm

det verkar nog tyvärr som ja blivit rätt debiterad tyvärr,...sålt en kolfibertank o lite tillbehör till mina hojar:va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg