Ebay hjälp!

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Honda VTR1000F -98
Ebay hjälp agående larm!

Nu är det dags att fixa ett trådlöst larm till huset så man kan avskräcka packet.

Ni som är duktiga på att hitta på ebay kanske kan hjälpa mig att hitta ett larm som verkar vettigt och prisvärt.

Det som jag behöver är:

3x ir
4x dörrkontakter
2x fjärr
1xsiren alt 2xsiren
larmpanel

Helst ska det vara uppringningsbart via gsm och klara zonlarmning.

Så nu förväntar jag mig massa trevliga länkar i tråden för er som kan ebay :):Bugar

//Christofer

Last edited:
Detta följer jag med spänning! Jag är också på jakt :yoparty

Har faktiskt redan hittat ett hong kong baserat företag som har riktigt bra priser både på produkterna och på frakten.Deras färdiga paket passade inte mig så jag har mailat om ett eget paket.

Dem har även hemsida med onlineshop med priser även på svenska :tummenupp

http://www.novibo.com

Verkar iaf vara ett seriöst och bra företag.

Dessa två larm kollade jag på:

Det är detta som jag gjort ett eget paket av som jag väntar på pris. Har lagt till gsm module så man både har fasta nätet och mobilt.

http://cgi.ebay.com/NEW-BRAND-AUTO-...tem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35a9cf0e15

Detta är ett gsm larm men som känns lite plastigare därav jag valt det andra.

http://cgi.ebay.com/TRI-Band-GSM-SE...tem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35aa145298

Jag räknar med att mitt paket med frakt kommer hamna på cirka 125 dollar = 925sek,ganska mkt billigare än vikinglarms priser :tummenupp

Dessutom läste på tullverkets hemsida att värde under 1600sek slipper tullavgift och betalar endast momsen.

//Christofer

EDIT: ÄR DET NÅGON SOM HAR ETT FÖRSLAG PÅ BÄTTRE LARM ELLER SÄLJANDE FÖRETAG SÅ BARA SKRIV

Last edited:
Kan någon som är van vid ebay svara mig varför företagen lägger ut samma produktpaket men med olika priser?

Det paket som jag länkade till ovan som låg på 140dollar har företaget även ute till 155 dollar och 166dollar?!

Läst igenom all text i båda och det är samma innehåll.

Förstår att det är olika priser vid budgivning men detta företag kör bara med "buy now" pris.

//Förvirrad

EDIT: SKA MAN HA DUAL BAND ELLER QUAD BAND PÅ GSM MODULEN??

Last edited:
Dual band kan använda 2 band (olika siganlvågor) vid telefonsamtal över GSM nätet. Är det mycket trafik (stor stad och högtider kan det bli "fullt" i ett band och då kan den välja ett annat), quad är fyra band till förfogande, kräver dock att det finns täckning för fyra olika band där du bor. Samma teknik som vanliga mobiler har idag!

Dual band kan använda 2 band (olika siganlvågor) vid telefonsamtal över GSM nätet. Är det mycket trafik (stor stad och högtider kan det bli "fullt" i ett band och då kan den välja ett annat), quad är fyra band till förfogande, kräver dock att det finns täckning för fyra olika band där du bor. Samma teknik som vanliga mobiler har idag!

Bor längst ute i kanten av en liten by(3000 invånare) så det kan ju inte vara allt för mycket trafik i mobilbandet tycker man.

Tror du det skulle räcka med dualband för min del?

Ja det tror jag! Att företag har fler annonser med olika priser är vanligt, ibland tar kunderna den första bästa annons dom ser, det kan då bli den dyrare....

Fick hem mitt nya larm igår. Det ser riktigt trevligt ut. Plastigt så klart men det är ju även securitas "fin" larm.

Kan bara ge tummen upp för novibo.com, efter betalning tog det 5 dagar sen hade jag larmet hemma och utan både moms och tull(skickades som reparerat+lågt värde+gåva)

Larmet inkluderar:

10 magnetkontakter
5 pir som är husdjursanpassade upp till 10 kg
1 brandlarm
huvudenhet med uppringing(fast tele) + zonlarming(skalskydd)
1 inomhus siren
1 utomhussiren med strob och dubbla sirener
1 dual band gsm uppringare
2 fjärrkontroller i aluminiumdesign
Kablage som passar i sverige och manualer
Sabotageskydd på alla enheter och batteribackup på huvudenheter

Allt detta för endast ca 1800:-,vikinglarm ville ha 5000:- för motsvarande.

:tummenupp för detta

På gott och ont antar jag. Ibland får man vad man betalar för. Jag har aldrig handlat där så det är väl dax nu :D

På gott och ont antar jag. Ibland får man vad man betalar för. Jag har aldrig handlat där så det är väl dax nu :D

Så är det ju,lite jobbigt gällande garantifel om man ska skicka tillbaka och så. Detta var min första gång också, men det gick bra och nu har man fått blodad tand :D

Är det installerat och klart nu då?

Tyvärr inte hunnit nu i helgen,tänkte gå loss med det imorgon. Det är är ju plug and play, det enda man behöver göra är att sätta in sim kort i gms modulen och sen knappa in vilka nr larmet ska ringa upp.

Dock så ska vi ha 3 olika zoner så jag får programmera dem själv, men det ska nog gå bra då manualen är väldigt lättförståelig.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back