Ebay, bu eller bä?

Tullen ligger väl kring 3-5%. Lägg till expeditionsavgift på någon hundring och 25% moms.

E-bay är väl annars som blocket, finns bättre och sämre säljare. Det lättaste sättet är väl att läsa den feedback som har givits från andra som handlat.

Tullen ligger väl kring 3-5%. Lägg till expeditionsavgift på någon hundring och 25% moms.

E-bay är väl annars som blocket, finns bättre och sämre säljare. Det lättaste sättet är väl att läsa den feedback som har givits från andra som handlat.

Okej, jo tänker nog bara beställa från "top-rated sellers". Men jag är lite nervös om hur det kommer att paketeras. Är det flyg eller båt ? Vill inte direkt att den ska vara defekt när jag får den.

du ska beställa från mxsouth skicka iväg ett mail till ryan
så skriver han ner pris osv

Tja, om han hade satt på ett julpaketspapper och inget mer lär det ju ha märkts i kommentarerna/feedbacken. Annars gör du bäst i att fråga säljaren om det där, lite svårt för mig (eller någon annan) att svara på hur han väljer att skicka sina varor.

Varje affär på Ebay är unik, varje säljare likaså och varje frakt slutligen är också unik.

Att fråga på ett forum är ingen hjälp.

Jag älskar att jag fann och vågade prova Ebay. Själv har nästan alla reservdelar beställts till min bil. Mycket billigare än i Sverige. Köpte komplett uppsättning bromsskivor, ca 2000-2500kr från England. Det är halva priset från Mekonomen, det är inte Brembo eller nåt världskänt märke. Dock var dom hålborrade och slitsade och fungerar helt perfekt!

Har också beställt från USA. Beställde bättre begagnade ABS-givare i två omgångar, för en spottstyver (1000kr för 4 givare, Honda tar väl närmare 2000kr styck). Verkar som att dessa två paket slank igenom tullen iaf.

Har alltid varit välpaketerat och blivit skickat snabbt! Kan inte annat än rekomendera, även om det alltid skiljer sig från säljare till säljare. Men värt att nämnas är att ingen absolut vill ha annat än 100% nöjda kunder (du kan alltså räkna med vad bra service innebär).

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back