E85 fundering...

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Har suttit och läst igenom nästan alla trådar om etanol och e85, då fick jag en fråga som jag inte hitta svar på, kanske det finns någon här??

På en Gsxr 1000 01-02, räcker spridarna till för bränsleökningen eller ska man byta ut mot större??

Edit: E85 och lustgas? funkar det fint??

Last edited:
Lustgas är ju som bekant bara extra syre som gör det möjligt att förbränna mer bränsle - av vilken normal sort som helst utom möjligen nitrometan (som bildar sitt eget syre).

Så om jag använder våtsystem så är det bara att lägga till 30% mer E85 jämnfört med bensin och sedan justera in det hela..

Inte bara med lustgas är det bättre att ligga på våldsamt feta sidan och skruva sig långsamt mot den feta sidan utan även göra det utan lustgas, typ 40% mer.

Som Brink säger kommer du att hamna mellan 40 -> 60% när du är färdig och snarare upp mot 60 för att nå max effekt

okej, Tack för kanon info!!!:tummenupp

Men är det någon som vet om orginalspridarna räcker på gsxr 1000 för E85 konvertering?

Skulle tro att dom hänger med om du bara har bytt avgas + filter men om det är mer gjort med mc,n eller att du tänker göra mer så skulle jag nog bytt dom till snäppet större.
MVH/Peter

Jag tror det är lite portat ochså.. har inte fått all info om hojen ännu=)
Tack för infon, får se om det blir konvetering, skulle vara kul=)

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back