E4 södergående klockan 19:00

• Thread starter Thread starter Freedom
  • Start date Start date

Freedom

Guest
Någon här inne som känner igen sig eller vet vem det var?

Åkte E4an idag i höjd med Rotebro Sollentuna och hade länsman liggande i filen brevid när jag blir omkörd av en sporthoj i en fart som var 250+ och sången från den hojen var nog det mest högljudda jag har hört.

Hann inte ens se vad för hoj det var.

Såg ut som att det var ett försök till att åka Uppsala Stockholm på snabbast tid, lite vanskligt med tanke på att vägtempen var nog strax över 0 grader.

Polisbilen gjorde ett halvhjärtat försök till att hänga på.

Det var jag. Och så farligt snabbt gick det faktiskt inte. Hade haft på däckvärmarna innan :)

Någon från tälje på väg till stureplan eller opera? :)

hemåt så klart! läser för slarvigt.

Henrik

Last edited:
Ligget hade väl inte tid att vänta så det fick väl gå undan.

Enligt ryktena så gick det max i 120 på 110 sträcka och det va därför polisen inte gjorde så stort försök att följa efter.
det va bra grepp också enligt ryktena...och enligt ryktena så vare nån som va ute och provkörde hojen med en ny setup på fjädringen..och på vägen råkade han köra lite fort förbi länsman.
allt är bara rykten dock.
har inte en aning om vem detta kan vara dock...

Last edited:
Enligt ryktena så gick det max i 120 på 110 sträcka och det va därför polisen inte gjorde så stort försök att följa efter.
det va bra grepp också enligt ryktena...och enligt ryktena så vare nån som va ute och provkörde hojen med en ny setup på fjädringen..och på vägen råkade han köra lite fort förbi länsman.
allt är bara rykten dock.
har inte en aning om vem detta kan vara dock...

:D inte så att ryktet är du?

Måste bara passa på och tacka vem det än var, för jag hörde den ljuva sången utanför fönstret på kontoret då hojen passerade förbi Kista, och jag rös långt in i ryggmärgen av välbehag. Tack och bock för den påminnelsen vad som komma skall om några månader.

:D inte så att ryktet är du?

nej faan heller..har inte en aning om vem det va..

Måste bara passa på och tacka vem det än var, för jag hörde den ljuva sången utanför fönstret på kontoret då hojen passerade förbi Kista, och jag rös långt in i ryggmärgen av välbehag. Tack och bock för den påminnelsen vad som komma skall om några månader.

Ryktena säger att det va lika skönt som det lät..enligt en mycket säker källa.
Han frös inte trots han tydligen va ute i 2 timmar och körde

Last edited:
nej faan heller..har inte en aning om vem det va..
hittade bilden på nätet och kan tänka mig att den låter mycket..

Ryktena säger att det va lika skönt som det lät..enligt en mycket säker källa.
Han frös inte trots han tydligen va ute i 2 timmar och körde

Okej...men det är förvånansvärt mkt info från säker källa för att inte känna skönköraren. ;)

Nåväl...hoppas att han/hon hade kul och får känna att hela hojsverige nu längtar till våren. :tummenupp

Okej...men det är förvånansvärt mkt info från säker källa för att inte känna skönköraren. ;)

Nåväl...hoppas att han/hon hade kul och får känna att hela hojsverige nu längtar till våren. :tummenupp

Jo han hade kul som faan enligt ryktena..
Han har tydligen abstinens av att inte kunnat köra hoj på länge så han kunde inte hålla sig när vädret va som det va... Tydligen nästan lika skönt som sex..han blev lika förvånad varje gång hur han kan överleva utan att kunna köra på vintern.
Det är ju bra att det finns eldsjälar

Han har tydligen abstinens av att inte kunnat köra hoj på länge så han kunde inte hålla sig när vädret va som det va... Tydligen nästan lika skönt som sex..han blev lika förvånad varje gång hur han kan överleva utan att kunna köra på vintern.

:hihi :tummenupp

Med tanke på att du förefaller höra rykten, skulle det finnas en möjlighet att du sprider frågan om vilket Slip-on denna ryttare har på sin springare. Det lät ju oerhört trevligt ur blåset, och om jag skulle kunna få min hoj att sjunga hälften så ljuvt skulle livet bli om möjligt än bättre.

Ok, det kan ha varit jag om mitt minne är intakt, vilket sällan inträffar. Var ju tvungen att prova min nya svenska hoj. Kan däremot ge besked om att hastighetsmätaren på min hoj ev inte funkar, den visade konstant 110. Ljudet kom faktiskt från min orginalpipa, suzuki mega outblast titanium extra allt.

Kul att folk är ute och värmer däck:tummenupp

Ok, det kan ha varit jag om mitt minne är intakt, vilket sällan inträffar. Var ju tvungen att prova min nya svenska hoj. Kan däremot ge besked om att hastighetsmätaren på min hoj ev inte funkar, den visade konstant 110. Ljudet kom faktiskt från min orginalpipa, suzuki mega outblast titanium extra allt.

Kul att folk är ute och värmer däck:tummenupp

Hehe, då körde du rejält vilse nerifrån Skåne då?

Med tanke på att du förefaller höra rykten, skulle det finnas en möjlighet att du sprider frågan om vilket Slip-on denna ryttare har på sin springare. Det lät ju oerhört trevligt ur blåset, och om jag skulle kunna få min hoj att sjunga hälften så ljuvt skulle livet bli om möjligt än bättre.

Jag säger bara Hotbodies slipon:tummenupp men det är bara ett rykte...

Tur för husfriden att du skrev NÄSTAN lika bra som sex...

Last edited:
Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...