E18Ö Race Söndag 3 Juni - Kawa Ninja ZX10R + Suzuki GSXR1000

V10TDI

Oljebrännare
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
V10TDI
Någon här som satt på hojarna?

Jag själv satt i en Touareg V10 TDI när jag såg er i backspegeln.
Uttråkad som jag var hängde jag på och till min stora förvåning hängde jag på Ninjan utan problem. Vet inte hur snabbt en sådan hoj ska gå, mitt slagskepp maxar kanske 220-230 mätarfart. Tyckte jag hängde på riktigt bra, höll du inte fullt eller är de så slöa? GSX:en var en annan historia, den såg jag knappt röken av.

Låg efter i kanske 2 min. och blinkade för omkörning och undrade hur länge det skulle dröja innan "den gröna ninjan" skulle ta en titt i backspegeln ;)
Till slut gjorde han det och jag tror du blev lite förvånad, eller hur :D

Körde om tog lite kort, tummen upp.

Kul race! :tummenupp

Bifogat

• V10TDI-1.jpg
    V10TDI-1.jpg
    37.4 KB · Visningar: 331
  • V10TDI-2.jpg
    V10TDI-2.jpg
    15.2 KB · Visningar: 338
  • V10TDI-3.jpg
    V10TDI-3.jpg
    20.3 KB · Visningar: 236
  • V10TDI-4.jpg
    V10TDI-4.jpg
    20.5 KB · Visningar: 310
Man får ju skämmas å deras vägnar ,ifrånkörd av en Diesel-häck;)

Nja med din V10 så har du faktiskt en del att sätta emot iaf i högre farter är mina erfarenheter,sitta på en hoj i 250 blås är inget skoj.

Men å andra sidan så tar man dom flesta bilar 0-200 när man vill.

Ninja föraren tog det nog bara lite lungnare än han som körde Gxsr ,bägge är potenta hojar som borde prestera närmare 300 utan några större problem.

Uttråkad som jag var hängde jag på och till min stora förvåning hängde jag på Ninjan utan problem. Vet inte hur snabbt en sådan hoj ska gå, mitt slagskepp maxar kanske 220-230 mätarfart. Tyckte jag hängde på riktigt bra, höll du inte fullt eller är de så slöa? GSX:en var en annan historia, den såg jag knappt röken av.

Låg efter i kanske 2 min. och blinkade för omkörning och undrade hur länge det skulle dröja innan "den gröna ninjan" skulle ta en titt i backspegeln ;)
Till slut gjorde han det och jag tror du blev lite förvånad, eller hur :D

Körde om tog lite kort, tummen upp.

Kul race! :tummenupp

zx10an är en sjuk hoj... hade den föraren dratt på, hade du inte hunnit se va d var för färg på hojen... kvittar nästan va du har för bil, för det e svårt att hinna ikapp när du e så efter upp till 200... jag har lyckats få upp min i 220-230 på några hundra meter(inhängnad väg = )) o jag e absolut gröngöling... jag kan bara tänka mej va nån kan göra med den hojen som skicklig...

men sen hade ja aldrig kört för snabbt när det hade varit så mycket bilar på m-vägen som det är på dina bilder.... det är ju bara riktigt korkat...

Last edited:
nääää din bil skulle inte hänga med om zx10r hade vridit på gasen.
Det lovar jag dig, även om jag själv är mer åt bilhållet nu förtiden:rolleyes:

Uttråkad som jag var hängde jag på och till min stora förvåning hängde jag på Ninjan utan problem.

Inget att bli förvånad över. Bägge hojarna skulle utan problem torka av dig om de nu gick in för det till 100%.

Nu kanske dom inte var så upplagda för race, dom kan ha haft många olika anledningar till detta.

Själv rejsar jag inte heller med alla bilar som vill det, då skulle man få rejsa hela tiden.

Dyker det tex. upp en Touareg V10 TDI så skulle jag troligen inte heller ge gärnet för att hänga av honom. Det blir att som stjäla godis från småbarn.
Dyker det istället upp tex. en snabb Ferrari eller Lambo så tvekar jag inte, då blir det lite mer motstånd så att säga.

hade trott det var pååålisen, va!

Inget att bli förvånad över. Bägge hojarna skulle utan problem torka av dig om de nu gick in för det till 100%.

Nu kanske dom inte var så upplagda för race, dom kan ha haft många olika anledningar till detta.

Själv rejsar jag inte heller med alla bilar som vill det, då skulle man få rejsa hela tiden.

Dyker det tex. upp en Touareg V10 TDI så skulle jag troligen inte heller ge gärnet för att hänga av honom. Det blir att som stjäla godis från småbarn.
Dyker det istället upp tex. en snabb Ferrari eller Lambo så tvekar jag inte, då blir det lite mer motstånd så att säga.

jag hade sketit ner mig och trot att polisen fått en rolig ny civilbil om det dök upp ett sånt monster i backspegeln:gnissla

Kanon, då var det som jag befarade. Tyckte det var konstigt att han inte hade mer att ge, men så kan det vara på halvgas :D

Kanon, då var det som jag befarade. Tyckte det var konstigt att han inte hade mer att ge, men så kan det vara på halvgas :D

En ZX10'a gör väl si sådär 165km/h på ettan, toppar typ +290km/h verklig fart, mätaren går "bara" till 299km/h men den fortsätter en hygglig bit efter det. 170kg och 185hk i de farterna (luffarturbo) "you do the math" :D

Oftast när bilförare tror att man är mitt uppe i ett race så är man helt enkelt på väg hem från skolan eller jobbet och håller bara sitt vanliga tempo utan en tanke på att någon annan ligger bakom och försöker hänga på. Så var nog fallet här med.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT