E-tuna (med omnejd) tråden

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
jaha så det fanns en etuna tråd, trevligt. har ni någe tempo när ni åker?


Joför tusan men när vädret är så här ( regnar) brukar jag inte köra fortare än 50km/h men när solen lyser brukar man ju slänga ut hojen på E20 och gasa upp den i 120km/h och dra en repa fram och tillbaka till Strängnäs. Det är tempo det försök hänga med i det :D:tungan
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
aa kan bli svårt, brukar ni få ihop nå folk då?

Brukar gå att styra ihop lite körning men det är ingen direkt organiserd dag eller plats som gäller för det. Brukar bli planering över telefon oftast.
Annars brukar jag köra med S-näs folket en del.

Är ledig på Måndag och troligtvis några dagar framöver så är det någon som är sugen att köra lite då så är jag på.
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Rörken kanske????


Brukar gå att styra ihop lite körning men det är ingen direkt organiserd dag eller plats som gäller för det. Brukar bli planering över telefon oftast.
Annars brukar jag köra med S-näs folket en del.

Är ledig på Måndag och troligtvis några dagar framöver så är det någon som är sugen att köra lite då så är jag på.
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
PM:à mig ditt tillfälliga nummer....
Om det inte regnar så är jag på.
Försökte nå dig sist men utan att lyckas. Kom på sen att jag håller på och byter operatör så du kanske inte kände igen mitt tillfälliga nr (kommer inte ihåg om du fått det).
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Jag och Hrhptm drar till Järfälla idag kl 15:30 (kl 16:00 ifrån strängnäs) någon som är sugen att hänga med så pm mig ert nr så ringer jag upp er strax efter kl 15.

Har för mig att det kostar 200kr att köra.

Nä nu blir det ut till garaget och byta bromsvätska då den har kokat för mig :mad: .
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Ställde in dagens tur i sista secund då det började regna när man varmkörde hojen.

Men imorgon gör vi ett nytt försök och denna gång tänkte vi dra till Rörken (Uppsala). Så imorgon drar vi från stan runt kl 15 (tid ej helt bestämt) för dom som är intresserade på att hänga med och gasa. Pm nr till mig så ringer jag imorgon när jag vet exakt vilken tid vi ska dra.
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Dra tidigt om det är bra väder!!!!!!
Det brukar bli fullt och det vore synd att behöva bomba hem igen utan att ha fått köra.

@Putte: Står i valet o kvalet att byta däck. Skulle jag bli sen så beror det på att jag kränger däck och då drar ni själva upp så ni får en plats. Jag kan ju komma sent som du vet........

Ställde in dagens tur i sista secund då det började regna när man varmkörde hojen.

Men imorgon gör vi ett nytt försök och denna gång tänkte vi dra till Rörken (Uppsala). Så imorgon drar vi från stan runt kl 15 (tid ej helt bestämt) för dom som är intresserade på att hänga med och gasa. Pm nr till mig så ringer jag imorgon när jag vet exakt vilken tid vi ska dra.
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Jaså ska du byta däck.. Vad hade du tänkt att slänga på för något?
Själv krängde jag på nya i Tisdags vart en uppsättnings Power Pure för mig då.

Var ut på SMC hem sida och såg att dom hade körning på Gelleråsen på Fredag och att dom hade platser kvar nästan så man vart lite sugen att anmäla sig till det :gnissla
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Kör själv på nya Pure........ Bra val min pojk:D

Är instruktör fredag - söndag på Gelleråsen så hugg en plats.

Jag Dempen o Nickrider var ute en sväng över Hållsta-Valla....
Vi saknade dig..:krama

Jaså ska du byta däck.. Vad hade du tänkt att slänga på för något?
Själv krängde jag på nya i Tisdags vart en uppsättnings Power Pure för mig då.

Var ut på SMC hem sida och såg att dom hade körning på Gelleråsen på Fredag och att dom hade platser kvar nästan så man vart lite sugen att anmäla sig till det :gnissla
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Kör själv på nya Pure........ Bra val min pojk:D

Är instruktör fredag - söndag på Gelleråsen så hugg en plats.

Jag Dempen o Nickrider var ute en sväng över Hållsta-Valla....
Vi saknade dig..:krama

Drar iväg och jobbar på Lördagkväll så jag blir hemma på fredag och softar lite sen blir det Gröndal på Lördag (vet ej om man kan delta hela dagen än).

Vad kör du med för däckstryck gata respektive bana?
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
På gata kör jag det som tillverkaren rekommenderar ( 2,5 fram och 2,9 bak för Power Pure) på bana sänker jag trycket med 1-2 hekto. Sänk inte mer än det för stommarna klarar inte det. Det är bara en del av Dunlops däck och slicks/regndäck(racedäck) som fixar det.

Ha skoj på Gröndal på lördag och ragga folk till den 21:a........:tummenupp


Drar iväg och jobbar på Lördagkväll så jag blir hemma på fredag och softar lite sen blir det Gröndal på Lördag (vet ej om man kan delta hela dagen än).

Vad kör du med för däckstryck gata respektive bana?
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Se hit MC-Folk!!! Onsdagen den 11 augusti kör vi vår årliga mc-kortege, starten går vid vår klubbstuga Brogetorp. Vi startar ca. 18.30 för att svänga upp på torget i Katrineholm kl. 19.00. Kom i god tid, det kommer att finnas kaffe och korv vid stugan. Sprid detta meddelande till era hoj vänner, alla är välkomna även icke medlemmar. Väl mött Styrelsen

Länkat från www.kmck.se

Brukar bli en trevlig tillställning(ca 350-400cyklar)), hjälp oss visa lite riktiga hojar! :D
Vi träffas på Shell från 17:15, åker ut ca 17:30 :)
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Se hit MC-Folk!!! Onsdagen den 11 augusti kör vi vår årliga mc-kortege, starten går vid vår klubbstuga Brogetorp. Vi startar ca. 18.30 för att svänga upp på torget i Katrineholm kl. 19.00. Kom i god tid, det kommer att finnas kaffe och korv vid stugan. Sprid detta meddelande till era hoj vänner, alla är välkomna även icke medlemmar. Väl mött Styrelsen

Länkat från www.kmck.se

Brukar bli en trevlig tillställning(ca 350-400cyklar)), hjälp oss visa lite riktiga hojar! :D
Vi träffas på Shell från 17:15, åker ut ca 17:30 :)

Synd att man jobbar borta annars så hade det ju varit en perfekt kvällstur.
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Jobbar tyvärr kväll, annars hade det varit trevligt.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top