E sugen på en sommarbil!

Status
Ej öppen för fler svar.
Kamikaze kid skrev:
Jaaa för BMW håller ju sååå bra!!!! :rofl :rofl

Och delarna är sååå billiga till de tyska fartvidundren.... :lol :lol

Och vanligtvis är dom ju inte micklade med!!! :hihi :hihi
Nä sammanlagt har vi nog haft en 20 bmw de senaste 6 åren och aldrig haft problem delarna e inte dyra heller...

Mannen som inte har betalt hyran sen hundra månader tillbaka och knappt har råd att äta etc, etc. Mytoman kanske inte är så fel?

Det är bara blonderade kärringar och killar med litet paket som åker cab!!!
Tak ska det vara och en jävla massa pulver...

YamahaJojje skrev:
Nä sammanlagt har vi nog haft en 20 bmw de senaste 6 åren och aldrig haft problem delarna e inte dyra heller...

20 bilar på 6 år... Säger en del om hållbarheten!
Åkt samma Impala sedan -99 och bytt däck olja och broms klossar på ca 17000 mil...
De e billigt! :tummenupp

Kamikaze kid skrev:
20 bilar på 6 år... Säger en del om hållbarheten!
Åkt samma Impala sedan -99 och bytt däck olja och broms klossar på ca 17000 mil...
De e billigt! :tummenupp
Hehe en av fassans bästa kompisar e bilhandlare... Har haft alla möjliga bmw från 328 cab till 850 b12

Therudeboy skrev:
Den gamla 12:an sägs vara kass, dom nyare är säkert bättre.
Dem gamla är ingen 12:a det är två sammankopplade 6:or :( men csi har en "ny" 12:a du kan nästan inte köra sönder den! Finns visa ex i tyskland som gått 100 000mil utan större olyckor men den gamla e både dyr och kass!!! styrboxen som länkar samman 6:orna brukar gå i sönder och den kostar 60k

Mavve skrev:
Vilken sommarbil är värd att satsa på?

Jag e sugen på en cab eller annan sportbil som Camaro eller Firebird.
BMW 320 cab kanske hade vatt kul.

Är detta nåt att satsa på?

Jag vet att det finns många som kör sånna här så jag antar att jag får fler svar här än på nåt annat forum som bara är helt dött.

PS. Celica går feeet bort.

Camaro och Firebird är väl inga sportbilar?! :arsele :hihi
Hur mycket pengar ska du lägga på bilen?

Mattias skrev:
Mannen som inte har betalt hyran sen hundra månader tillbaka och knappt har råd att äta etc, etc. Mytoman kanske inte är så fel?
Dagdrömmare med för mycket fritid & fantasi kan man kanske kalla Mavve, mytoman får man inte skriva, inte ens om det är sant.

Therudeboy skrev:
Vill ha en Cheva 454ss -90 pickup :)

Har en mellanrostig Cheva pickis från 80 Grön överallt....
Sitter en Olds 350 i den som säkert gått 40000 mil...
Men den påminner lite om 454 ss om man blundar länge när man kör på motorvägen... :tummenupp

454 ss är klart godkänd :yoparty

YamahaJojje skrev:
Köp bmw 850 csi cab!!! inget amerikanskt eller japanskt skit!!!!

Modelen är vidrig att laga i efterhand o alla billiga står på tröskeln till allvarliga problem.
Som vanligt med dessa ser frestande billiga ut att köpa, men man kommer få ångra det när man sen ska bruka bilen o reparera, då är det BMW priser igen som när bilen var spritt ny.

Mavve skrev:
Aldrig i mitt liv att jag köper en porsche. Tvingar nån mig är GT3an den enda som ser normal ut.

Men nu vill jag bara ha en fin sommarbil som åker bort till hösten igen och undrar vilken man bör satsa på?

Å vad är det för fel på en hoj på sommaren..köp en vinterbil istället :fatta!

Kamikaze kid skrev:
Har en mellanrostig Cheva pickis från 80 Grön överallt....
Sitter en Olds 350 i den som säkert gått 40000 mil...
Men den påminner lite om 454 ss om man blundar länge när man kör på motorvägen... :tummenupp

454 ss är klart godkänd :yoparty

Jag tar gärna en 50-60-70tals pickis med, ju mer äldre bilen är ju snyggare blir den. Har inte du samma motor i din impala? 454ss alltså?

fogerty skrev:
Varför inte en pipigul fiat barchetta, fin väghållning och hyfsat rapp motor och fiat är billiga som beg med hyfsad kvalitet nu för tiden :tummenupp
Kan varmt rekommendera en gul barchetta!
Jag har en själv :tummenupp
(Gul är den snabbaste färgen :D )

Bifogat

• barch.jpg
    barch.jpg
    73.7 KB · Visningar: 58
Maranello skrev:
Kan varmt rekommendera en gul barchetta!
Jag har en själv :tummenupp
(Gul är den snabbaste färgen :D )

:)
Den var rätt snygg.
Men det kommer inte bli en gul.

Förresten är det långt till sommaren. Ni som tror att jag ska köpa bilen nästa vecka kan kanske inte läsa....

Status
Ej öppen för fler svar.
Back