E registrering

Algot_83

Kawasaki is the shit ;)
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
ZX10R
Hej.

Är det någon som vet vad som gäller vid enduro registrering? Går det ens att E-regga en cross idag? Vad krävs i så fall?

Tacksam för svar.

Förutsatt att du har all utrustning som behövs såsom lampor, omkopplare och tuta så krävs det COC-intyg fårn tillverkaren - något du får från generalagenten. Väga den och få det dokumenterat - görs smidigast på bilprovningen. Sen är det egentligen bara att göra en registreringsbesiktning.

Vissa tillverkare är mindre generösa med dessa intygen, men det märker du ju.

Du behöver inget COC intyg om du ska E-regga. Vägregga ja men inte E-regg. Funderade på att regga min CRF och de jag fick från Honda Sverige var att skicka ramnummer så kolla den, min årsmodell på CRF går inte att gatregga men dom kunde fixa ett intyg för E-regg för 500:- då den var svensksåld som var enda krav för E-regg.

Jag kanske ska tilläga att det är en kx 500 -93. Det kanske är kört redan där, jag vet inte :P

Tja, enklast är att kontakta Kawasaki Sverige så kan dom nog ge dig instant besked men min inte så kvalificerade gissning är att de är kört. Just med tvåtaktare av den äldre skolan.

Det var kört, inte för att hojen var för gammal utan för att den är import utan papper =/ Kuken ballen hack i skallen :huvet:huvet

Ok, ja där ser man. Ja oftast hänger de som sagt på de...

Ska bara kolla om ni känner till om det är möjligt att lv-regga en e-reggad cykel, t.ex kawa klx 450? Om ja, vad behövs förutom blinkers, tuta, någon reflex bak till, hel/halvljus? Brukar det finnas något landsvägskit att köpa till e-reggade cyklar, t.ex då klx 450?

Man måste nog kolla upp papperna på hojen om du har några sådana om den är för reggad sen tidigare. Att LV-regga en cross/enduro idag som inte är för reggad är väl näst intill omöjligt. E-regg är hyfsat lätt så länge den är Svensksåld men LV regg har väl krav på avgas värden osv. CoC intyg brukar de innebära...

Så beror lite på hur ditt ex är beskaffat... vilken årsmodell om hur papperna ser ut från början på den...

Back