E-REG till LV-REG???

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Hej

Jag funderar på att köpa en Honda XR 250 -92, att köra grus/skog och rent allmänt ha som extrahoj.
Jag har letat mycket, men de flesta är självklart enduroreggade.

Vad krävs för att få en E-reg att reggas om till LV-reg?

Ingen omöjlighet för mig att skaffa endurolicens, men det är just grejen att jag inte vill ha den enbart till enduro som stoppar.

En bekant vill sälja en 92 till mig, som nu är enduroreggad, men han har en massa annat till den såsom hastighetsmätare mm.

Räcker det med att få på hastighetsmätare, blinkers, och reflexer för att kunna åka in för en omregistrering?

TACKSAM FÖR SVAR!!!

En jävla massa jobb,Philsson här på forumet gjorde det med en Husa.

Om jag minns rätt:
Först måste du ha ett COC intyg och sedan få en verkstad att kontrollera den,sen reggbesiktiga + kostnad för ev lampor osv.

Det var inte värt jobbet eller kostnaden enl han,då det är för många "kansken" inblandade i det hela.

Sen skall man ju ha tur och få loss COC intyget också.

Läs en av hans trådar.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=111377

Last edited:
Långa farbron skrev:
2685812 En jävla massa jobb,Philpihsson här på forumet gjorde det med en Husa.

Om jag minns rätt:
Först måste du ha ett COC intyg och sedan få en verkstad att kontrollera den,sen reggbesiktiga + kostnad för ev lampor osv.

Det var inte värt jobbet eller kostnaden enl han,då det är för många "kansken" inblandade i det hela.

Sen skall man ju ha tur och få loss COC intyget också.

Okok, lampor sitter det ju på, det är ju samma modell som om den skulle vara lv-reggad.

Vad är ett COC-intyg, och vad ska en verkstad kontrollera?

Är det kanske bättre att köpa en E-maskin och skaffa licens?
Det är ju som sagt ingen omöjlighet för mig att skaffa det.

Att hitta en bra lv-reggad enduromaskin verkar vara en omöjlighet i detta land...
Jag vill ha max 400cc, 4-takt, och inte 80-talsmaskin.

Alming skrev:
2685867 Skulle det innebära att det krävs andra bullernivåer än dem swemo har som standard?

Swemo har inte alls med detta att göra.

Du brottas med Svensk bilprovning och EU regler,har du riktig otur så har aldrig XR250 funnits LV regg i sverige och då får du göra allt själv dvs som att regga in en ny hojmodel.

Långa farbron skrev:
2685918 Swemo har inte alls med detta att göra.

Du brottas med Svensk bilprovning och EU regler,har du riktig otur så har aldrig XR250 funnits LV regg i sverige och då får du göra allt själv dvs som att regga in en ny hojmodel.

sweet!!!

Lägger ner detta projektet och haffar en större tung jefla as maskin istället, eller så fixar jag licensen...

Jaa eller så köper du den å så kör du bara... Skulle du bli stoppad så vet inte ens farbror blå att du måste licens... Bara å tuta å köra! :tummenupp

Eller så lär du känna nån på besiktningen då går det jätte bra:D funka på min Husa, men problemet brukar vara det som LF säger buller.
Har lite funderingar på att skaffa en gammal 500cc tvåtakt hade varit coolt att köra motard kittad:yoparty

kosz skrev:
2686740 Eller så lär du känna nån på besiktningen då går det jätte bra:D funka på min Husa, men problemet brukar vara det som LF säger buller.
Har lite funderingar på att skaffa en gammal 500cc tvåtakt hade varit coolt att köra motard kittad:yoparty

jag vet en cr 500 från 00 som är till salu för 25 helt ny renoverad men som cross då...ett jävla monster att köra :D :D

Gottis skrev:
2686765 jag vet en cr 500 från 00 som är till salu för 25 helt ny renoverad men som cross då...ett jävla monster att köra :D :D

Problemet är att jag är inte tillräkligt outlaw för att köra varken e-reggat eller cross på allmän väg i den utsträckning jag skulle önska!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8