E-reg till LV-reg???

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Hej

Jag funderar på att köpa en Honda XR 250 -92, att köra grus/skog och rent allmänt ha som extrahoj.
Jag har letat mycket, men de flesta är självklart enduroreggade.

Vad krävs för att få en E-reg att reggas om till LV-reg?

Ingen omöjlighet för mig att skaffa endurolicens, men det är just grejen att jag inte vill ha den enbart till enduro som stoppar.

En bekant vill sälja en 92 till mig, som nu är enduroreggad, men han har en massa annat till den såsom hastighetsmätare mm.

Räcker det med att få på hastighetsmätare, blinkers, och reflexer för att kunna åka in för en omregistrering?

TACKSAM FÖR SVAR!!!

Jag trodde detta var forumsdelen som kunde dem här grejerna...

Prova Sök. Kanske även på www.soe.se.

Det gäller olika bestämmelser beroende på årsmodell. Bilprovningen vet, men det kan tydligen
vara svårt få exakt rätt svar även där ibland.
/u

ulf_lundin skrev:
2686692 Prova Sök. Kanske även på www.soe.se.

Det gäller olika bestämmelser beroende på årsmodell. Bilprovningen vet, men det kan tydligen
vara svårt få exakt rätt svar även där ibland.
/u

har mailat sbp, väntar på svar

Var väl Philsson som gav sig på det på en husa FE501? vill minnas att det var mycket jobb men leta efter tråden han hade..

Enlig vad jag nu fått veta, så ska det vara svårt att få till det med en XR 250 -92, för tydligen skall denna modell ej funnits som gatregistrerad från början.
Vet ej om det stämmer...

Men jag har fått veta att det ska gå att registrera en tysk import även om den är e-reggad där.
Har man de vanliga pappren iordning, och hojen är orginal och anpassad för gata med blinkers backspeglar mm, så ska det inte vara något problem, men jag får kolla upp det där lite bättre.

XR250 och XR 400 är inte så lätta att ge "rätt pris" för här i sverige, står ganska högt, men jag har sett att det finns mängder av XR400 i tyskland till betydligt lägre priser.

Ska inte vara några problem alls och lv-regga egentligen, är bara och montera dit allt som krävs för o vara "street legal" dvs, blinkers, bromsljus mm och sen registeringsbesikta fordonet. En kompis gjorde så med sin e-reggade yamaha 250 och dom har heller inte sålts lv-reggade i Sverige

Kolla om det finns några papper i arkivet hos antingen VV eller SBP som styrker att den varit LV-reg tidigare så ska det inte vara några problem!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park