e-reg till lv-reg? crossställ till kula?

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Tjena!

Håller på att leta efter en rolig leksak till grusvägarna och cross banan. Skulle helst kanske köpa en ren cross, men tittar just nu på en enduro. Detta pga att jag vill kunna köra till och från banan! De flesta man hittar är ju E-reggade, vad krävs för att besiktiga om dessa till lv-reggade?

ett annat alternativ är att bygga ett ställ till cykel för dragkulan på bilen. Men jag hittar inga bilder och/eller ritningar på ett sådant bygge. Någon som har lite tips?? Har sett färdigbyggda, men tänkte spara lite pengar och svetsa ihop ett själv. De man kan köpa finns upp till 500cc, men kan man verkligen slänga på en så tung cykel på en vanlig kula? När man drar släp pratar man ju om att man ska ha cirka 50kg tyngd på kulan, justeras naturligtvis genom lasten i släpet. Klarar kula, fjädring etc av en stor cykel?

Tacksam för alla svar!

Luka
 
kan bara ge dej ett råd... fästet på dom man köper till kulan suger getpung... själv har jag alldrig haft ett men många polare har... de är som en kopp med ett gängat hål i där det sitter en buld som du vrider åt mot kulan... de funkar men efter du dragit åt de så det sitter nåra gånger så är gängor och allt slut... så försök hitta någon bättre lösning... :)
 
Finns kulmonterade ställ som duger. Haft ett där kulan pressades mellan halvklot-urfrästa grova 'plattor'.
Plattorna drogs ihop av flera (4 ?) bultar. (Tillv. upphört tyvärr.)

Kroken håller, men m normal fjädring o utan nivåreglering sjunker bilen ihop en del.
Beror förstås på bilmodellen...

Korta bitar o sansad körning är ok, men t.ex. på en Volvokombi m stort överhäng kan t.o.m. hojdäcken komma farligt nära marken vid ojämnheter.
/u
 
Har en 9-3 och hänger på min 450 på den.
Går hur bra som helst, den sjunker knappt ihop ngt...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top