E märkta lysen under 1000 lappen, var finns de???

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Har suttit å sökt över hela internet efter olika lysen att sätta på hojen. Vill ha enenduro kåpa/crosslyse/fighterlyse kalla det va ni vill. Vill inte betala mer än 1000 kr (gärna runt 500 :) )

Vad finns det för lysen att välja på och var hittar jag dem?

Har kikat lite på moped lysen då jag antar att de är E märkta? Skulle sitta fint med ett lyse från en derbi senda nyare modellen.

Ge mig gärna tips på vad som finns, observera att jag vill kunna besikta med lyset och att max pris är 1000kr.

/Daniel

Dannez1000 skrev:
Har suttit å sökt över hela internet efter olika lysen att sätta på hojen. Vill ha enenduro kåpa/crosslyse/fighterlyse kalla det va ni vill. Vill inte betala mer än 1000 kr (gärna runt 500 :) )

Vad finns det för lysen att välja på och var hittar jag dem?

Har kikat lite på moped lysen då jag antar att de är E märkta? Skulle sitta fint med ett lyse från en derbi senda nyare modellen.

Ge mig gärna tips på vad som finns, observera att jag vill kunna besikta med lyset och att max pris är 1000kr.

/Daniel

De jag köpte gick på 1071... lite över 1000 men det är nog svårt att hitta billigare och vettiga. Kolla beg! Bild på dem finns i min byggar tråd

Dr.EVIL skrev:
De jag köpte gick på 1071... lite över 1000 men det är nog svårt att hitta billigare och vettiga. Kolla beg! Bild på dem finns i min byggar tråd

De lysena var ju fina!
Har kikat efter begagnade med. Har hittat lysen från moppe för 400kr. Kommer inte ihåg vilken moppe....

Edit: Reiju drack hette den visst. Inte så super snygga. Men det får man ta om de är godkända =)

Köpte ett Polisport lyse. e märkt för drygt 500.-. Samma som sitter på -04 huskvarnorna orginal.

Dannez1000 skrev:
Titta där. Sånna blir de. Tack ska du ha. Kanske man kan gjuta en egen kåpa om man vill ha de.
Kan rekomendera dem,köpte iofs mina på mitonga för ett
betydligt högre pris.
Har ett par i min gatkåpa,funkar klockrent.

Zmurfen skrev:
Kan rekomendera dem,köpte iofs mina på mitonga för ett
betydligt högre pris.
Har ett par i min gatkåpa,funkar klockrent.

Vad är det för mått på dem? Stod inte på sidan. Ska ju inte ha någon kåpa och jag vill inte att de skall sticka ut sååå långt.

Köpte på lelles, fanns inte med i katalogen men hade i butiken...

De projektorlysena? Var de två för 500 lr ett för 500??

FreddaAbborre skrev:
Köpte på lelles, fanns inte med i katalogen men hade i butiken...

De projektorlysena? Var de två för 500 lr ett för 500??

2 st tror jag. eftersom det står dubbellyse så borde de vara 2 st.

acerbis cyklope kostar vell runt 900kr och är E-märkt och skit tuffa :tummenupp

Dannez1000 skrev:
Börjar vela igen. :död Fyll gärna på med förslag. :tummenupp

En del har köpt lysen från mekonomen (som ska sitta på bussar!!!) de är 9cm i omkrets och 10-15cm i djup (tror någon här på SH hade köpt sådana) men men det kostar ca 1200 för 2 och då har du varken kåpa eller fäste. Jag har inte testat mina än, men köpte dem därför att de var enkla att fästa :tummenupp .

Lycka till :banana

crm skrev:
2 st tror jag. eftersom det står dubbellyse så borde de vara 2 st.

acerbis cyklope kostar vell runt 900kr och är E-märkt och skit tuffa :tummenupp

Det står dock 425kr för halvljuset och 425kr för helljuset, borde inte det bli närmare 850kr typ?

Eller så beställer man dem direkt ihop med lite annat smått o gott från www.louis.de för 35 Euro stycket + 21Euro i frakt. Idag enligt forex 91 Euro = 809SEK. Se bara upp med kontokorten. Prestandsmässigt är Halvljuset bättre än mitt Suzuki orginal dito. Helljuset är likvärdigt.

Anders R skrev:
Eller så beställer man dem direkt ihop med lite annat smått o gott från www.louis.de för 35 Euro stycket + 21Euro i frakt. Idag enligt forex 91 Euro = 809SEK. Se bara upp med kontokorten. Prestandsmässigt är Halvljuset bättre än mitt Suzuki orginal dito. Helljuset är likvärdigt.

Börjar strömma in lite alternativ. Ska inhandla ett par snart här. Tror att de blir de för 850 kr. Skönt med bra ljus. Och som går att göra snyggt
:)

Anders R skrev:

Är det nån som har en direktlänk till dem på Louis?
Jag kan baske mig inte hitta på en enda lampa där....
Min tyska är ju inte den bästa dock :rolleyes:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...