e/lv regga Crf450?

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
Vad krävs för att man ska regga en crf förutom ljuse-blinkers, tuta mm.??

Har crf:en så man kan koppla på ljus direkt? eller måste man sätta på en generator?

Hk skillnad mellen Hm motarder och vanliga crossmodellen??
 
jag vet attnär jag köpte min cross så var allt klart den var besiktigad och allt så den är e reggad och har motard kit till den med
 
gsitobbe skrev:
jag vet attnär jag köpte min cross så var allt klart den var besiktigad och allt så den är e reggad och har motard kit till den med
E reggad eller lv reggad? årsmodell?
 
Man måste väl ha endurolicens för att få köra med e-reggad hoj på vägen.
 
Noffe skrev:
Det är jag till 99.9% säker på att man måste ha

Man måste vara medlem i en klubb. Sedan har jag för mig att enduroreggning togs för att väldigt många utnyttjade detta väldigt felaktigt.
 
gsitobbe skrev:
nej det behöver man inte ha inte en ligt vad polisen sa till mig föut i allafall

Poliserna du snackat med verkar inte riktigt ha kolla på läget.

Från svemos hemsida:
Motorcykel som omfattas av ovanstående undantag får i trafik på väg endast framföras av förare med giltig tävlingslicens (Årslicens Enduro Elit, Senior eller Junior) utfärdad av SVEMO och brukas i trafik på väg endast i samband med träning och tävling som är organi*serad av motorklubb registrerad i SVEMO. Tävlingslicensen skall medföras under färd.
http://www.svemo.se/sektion/enduro/regler.asp
 
Jag är 100 % säker att man måste ha licens

fast sen kan ju polisen vara mer lr mindre nitisk :banana :banana :banana
 
prexis som ni övriga har skrivit.

endurolicens kostar dock 1000spänn per år och du måste vara medlem i någon klubb...
 
3200:- på licenser är inte det roligaste...
RR B lic. 2200 eller 2400:-
och enduro 1000:-

Ser ut att bli ett dyrt år 2004.
 
Du pyntar bara den dyraste licensen och sedan är nästa licens tillägg, kostar 200:-
Fixx skrev:
3200:- på licenser är inte det roligaste...
RR B lic. 2200 eller 2400:-
och enduro 1000:-

Ser ut att bli ett dyrt år 2004.
 
Dessutom gäller det bara till och från organiserad tävling/träning. Så hypotetiskt om du ställer till en rejäl olycka så kan de luska i det där och då sitter skallen lös.
 
hur är det med lampor,blinkers osv??
 
ojdå läste inte så noga.......
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top