E-handel motordelar?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Finns det någon bra e-handelssite för motordelar i Sverige?
Verkar krångligt att behöva ta in från utlandet varje gång man behöver något, vilket jag finner mig göra nästan varje gång jag behöver en kolv eller liknande.
Funderar på att starta en dylik om det finns intresse för en:) så eventuella kommentarer vore tacksamma.

Vad för motordelar? Till vad för hojar?

Motospeed har mycket men då är dom samtidigt svindyra.

Problemet är väl mest att generalagenten i Sverige är inte ett dugg behjälpliga med att ge tillgång till prislistor och sprängskisser annat än genom deras eget system som man förbinder sig att inte visa för allmänheten.....

Fast ett system typ www.bikebandit.com fast med en svensk handlare vore guld men jag tror inte det lär inträffa.

Problemet är väl mest att generalagenten i Sverige är inte ett dugg behjälpliga med att ge tillgång till prislistor och sprängskisser annat än genom deras eget system som man förbinder sig att inte visa för allmänheten.....

Fast ett system typ www.bikebandit.com fast med en svensk handlare vore guld men jag tror inte det lär inträffa.

finns ju http://www.cmsnl.com/ dock inte svensk, men inom eu så nära nog :), slipper ju moms och seg atlantfrakt iaf :tummenupp

Ja en sida som dom exemplen vore drömmen, det borde inte vara omöjligt men det får nog framtiden visa.

Nu tänkte jag mig mest på eftermarknads produkter i stil med slitdelar såsom kolvar, cylindrar, vevstakar/parti, packningar, lager, tätningar osv.

Istället för att ringa runt eller offra arbetstid för att köra runt till en hög firmor för priser och sen få fel prylar levererade några veckor senare. Istället borde man ju kunna sitta hemma på kvällen i lugn och ro för att få grejorna någon dag senare utan att handla utomlands.

Nu tänkte jag mig mest på eftermarknads produkter i stil med slitdelar såsom kolvar, cylindrar, vevstakar/parti, packningar, lager, tätningar osv.

Som sagt: till vad? Allt? Några få märken? Endast Honda (till exempel)? En specifik modell? :va

Här i Sverige hittar du mest bara nischade företag som har några få märken dom satsar på och då är det ändå rätt ovanligt att dom har reservdelar i någon större utsträckning i butik. Lelles är väl en av de mer välsorterade som finns i Sverige.

Men återigen: det blir dyrt med originaldelar här hemma motför eftermarknadsgrejjer som du köpt från övriga Europa / USA / Asien.

Som sagt: till vad? Allt? Några få märken? Endast Honda (till exempel)? En specifik modell? :va

Här i Sverige hittar du mest bara nischade företag som har några få märken dom satsar på och då är det ändå rätt ovanligt att dom har reservdelar i någon större utsträckning i butik. Lelles är väl en av de mer välsorterade som finns i Sverige.

Men återigen: det blir dyrt med originaldelar här hemma motför eftermarknadsgrejjer som du köpt från övriga Europa / USA / Asien.

Ja jag nämnde inga specifika märken då det inte skulle finnas några. Därimot skulle det finnas till både cross, väg, skoter, snöskoter, jetski osv. enda begränsningen skulle vara att det sitter i eller på motorn. Men naturligtvis inte så att om man slarvat bort ett chims till en vxl.axel så kan man förvänta sig att hitta en där, utan en enkel sida som täcker det vanligaste delarna man oftast behöver.

Men framför allt billigt, utan att för den delen vara dålig kvalitet och med en möjlighet att ta fram mer produkter om det finns ett tillräckligt intresse för dom.

Typ en sida man kollar först så fort man behöver en motorkomponent, oavsätt vad man kör och får där t.ex tre prisnivåer på kolvar eller vevstakar osv.

LellesMC har ju ganska mycket på sin sida, om det e vanliga slitdelar du ska ha som kolvar och lager

LellesMC har ju ganska mycket på sin sida, om det e vanliga slitdelar du ska ha som kolvar och lager
Jaha där var ungefär det jag menade, tog mig tid och kollade, hittade typ några få olika kolvar och stakar mest till honda cb 125. Sen om man istället kollar under cross kan man hitta crosskolvar men då är dom i samma pris klass som originalkolvar.

Det skall inte vara så svårt att hitta kolvar till t.ex rd/rgv500 osv. som mer än sällan kan hittas och då för astronomiska summor.

Jag håller på att lägga in allt (i stort sett) från MaxMc:s MC Nyckeln i Webbshop och hoppas det ska vara klart i början av nästa år, det kommer även finnas begagnade delar i Webbshopen men tyvärr inga original delar som Bikebandit, Riva motorsports tex.
Jag kommer framöver lägga in saker även från Jofrab, Duells och flera av mina leverantörer.

www.kimsmc.se :tummenupp (När webbshopen är i gång :tummenupp dock lite stiltje just nu)

Jag håller på att lägga in allt (i stort sett) från MaxMc:s MC Nyckeln i Webbshop och hoppas det ska vara klart i början av nästa år, det kommer även finnas begagnade delar i Webbshopen men tyvärr inga original delar som Bikebandit, Riva motorsports tex.
Jag kommer framöver lägga in saker även från Jofrab, Duells och flera av mina leverantörer.

www.kimsmc.se :tummenupp (När webbshopen är i gång :tummenupp dock lite stiltje just nu)

Bra initiativ, men lite skralt med t.ex kolvar till annat en crossar. Men det är kanske bara jag som kör ras, det verkar som dom flesta klarar sig utan reservdelar. Hmm, kanske skulle satsa på neonfärgade diodlampor istället.

Det ser ut som det blir ändring på planerna om MC Nyckeln i webbshopen tyvärr (efter att hälften redan är inmatat :huvet)
Max MC har beslutat att dom inte kommer att sälja på faktura till återförsäljarna :confused: utan endast via kortbetalning och det funkar inte att ligga ute med så mycket pengar eftersom det kan ta upp till 3-4 veckor innan pengarna kommer in till firman.
Så just nu funderar jag på om det ska läggas upp enbart Jofrab och Duells på webbshopen.
Kom gärna med tyckande och förslag till detta eller maila och försök påverka www.maxmc.se till ett normalt handelssystem till återförsäljarna.
EDIT:
Fick precis kontakt med en av säljarna och han säger att det inte kommer att bli så men det står så i utskicket från Danmark så vi får se vart det tar vägen!

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back