E detta långt?

600 mil/år är väl inte särskilt mycket. Blir mer misstänksam till köp när jag ser 00:or som rullat ca 1500 mil totalt.
 
crazy88 skrev:
priset e rätt ok..+ att jag inte behöver åka hela jävla landet runt för att hämta
Det är värt mycket.Finns inge värre än o åka massa mil för o kolla på nåt man kanske ändå inte köper.
 
e det möjligtvis hojen som står på lugnets i borås????

tycker inte den e värd pengarna om du frågar mig...tycker den ser lite vissen ut i skicket....en 01:a som hade gått 1560mil såldes på yamacenter i gbg för 63000:- så lite bättre pris isof om det e den hojjen...
 
Tycker överhuvudtaget alla begär överpriser för dom hojjarna, flesta annonserna på över 60 lök, det är för mkt i förhållande till vad man får. Betalar folk över 60 för en 929, eller är det bara höga priser som säljarna drömmer om att få?
 
Om man själv kör mycket 1000-1500mil/år så kan det ju vara bra att köpa en hoj som inte gått allt för långt med tanke på att man vill få sålt den senare... inte kul om den har gått 6000mil om 2 år och du vill byta.......
 
IronMike skrev:
Tycker överhuvudtaget alla begär överpriser för dom hojjarna, flesta annonserna på över 60 lök, det är för mkt i förhållande till vad man får. Betalar folk över 60 för en 929, eller är det bara höga priser som säljarna drömmer om att få?
jag tänker aldrig aldrig aldrig betala över 60 för en 929.fast jag tycker det är schyssta cyklar
 
Men det är ju min gamla blade ni talar om!!

Som ngn sa tidigare i tråden, stirra dig inte blind på mätaren utan på ... :rofl
 
IronMike skrev:
Tycker överhuvudtaget alla begär överpriser för dom hojjarna, flesta annonserna på över 60 lök, det är för mkt i förhållande till vad man får. Betalar folk över 60 för en 929, eller är det bara höga priser som säljarna drömmer om att få?

Polaren sålde sin 929:a för nån månad sedan för 69k. Han satte ut den för 63 på skoj men det blev halvvild budgivning som sluta på 69. Helt ok.
 
crazy88 skrev:
3600 mil på en 00:a 929 som e servad efter boken?

Både ja och nej.

3900 mil är inga problem rent mekaniskt och funktionellt om den är servad, vårdad och körd som sig bör. Utöver att vissa slitdelar och ev. lager (ej i motorn) självklart kan behöva bytas.

Se däremot till att inte betala för mycket för den. Säg att du kör åtminstone 2000 mil med den på två sommrar, då har den sen gått 5600 mil. En sporthoj med så många mil får man oftast inte mycket för, oavsett skicket (egen erfarenhet). Det finns alltför många hojar där ute som bara rullar 0-200 mil per sommar som du ska konkurrera med vid försäljningen.
 
mjukis skrev:
Polaren sålde sin 929:a för nån månad sedan för 69k. Han satte ut den för 63 på skoj men det blev halvvild budgivning som sluta på 69. Helt ok.
Japp,o jag försökte sälja en för femti för nåra månader sen.Och den halvvilda budgivningen uteblev...inte en käft ringde,så en del har tur :va
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top