E-deklarationen blev ju en kalldusch!

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Oh här gick man och drömde att man skulle få tillbaka en massa pengar på skatten, som man fick i fjol för att kunna lägga på mitt nya bygge.. Mmm tjena.. Förra året fick jag tillbaka över 20 000, detta året får jag tillbaka
5 790, utan avdrag... Då blir man fan lite mörkrädd..

Fattar fan inte hur det kan skilja så mycket när man jobbar på samma ställe och bor på samma ställe? Tycker det luktar lite korruption här.

Vad får man för 5.790 kr? Ja.. 2 st lectroner, om jag har tur, haha.. En halv big block cylinder med 2 kolvar från USA..:död

WIEEEE! :huvet

Snacka om att man måste sätta sig ner och gå igenom detta, sen är man ju gravt handikappad när det kommer till såna här formulär med. Kan ju inte bli värre *gråter*

Tänk på dom som får betala.

Sj fick man väll typ samma runt 5, sen får man väll lägga till lite mil (lite) mohaha

De senaste åren har jag fått tillbaka ungefär 10 spänn varje gång. Vilket är för lite för att de ska betala ut det.

Jo, det får man väl.. Tror jag behöver 8 mil om dagen, sen ett skånetrafikenkort.. hahaha..

De senaste åren har jag fått tillbaka ungefär 10 spänn varje gång. Vilket är för lite för att de ska betala ut det.

Då blir man ju änne mer däppig.. Känns som jag ska vara tyst, haha

Last edited:
Ett år fick jag ett brev som talade om att jag va skyldig 5kr, men eftersom det va under 20 behövde jag inte betala. Undrar vad det kostar att skicka ut såna brev? :huvet

haha sånt är ju bara idioti egentligen. Sitter här nu och googlar avdrag, man kan ju dryga ut det lite med resa till och från jobb. Men va fan. Ingen anna som har tips på vad man kan göra avdrag för som man missat om man inte lusläser allt? :yoparty

Fattar fan inte hur det kan skilja så mycket när man jobbar på samma ställe och bor på samma ställe? Tycker det luktar lite korruption här.

Jag misstänker att du har ett (eller flera) lån med rörlig ränta. När räntan var hög fick du stora ränteavdrag. Nu när räntan varit låg får du mindre pengar tillbaka på avdraget.

Med uppåtgående ränta skall du se att du får stora fina avdrag snart igen. Men jag hoppas du förstår att de låga räntorna givit dig mer pengar över varje månad istället för ett stort avdrag i deklarationen ;)

Själv har jag stängt ner min enskilda firma enligt konstens alla regler 3 år i rad.
Står det att jag har haft verksamhet under 2010? Självklart.

Återbäring i december (igen) med andra ord. :huvet

Jag misstänker att du har ett (eller flera) lån med rörlig ränta. När räntan var hög fick du stora ränteavdrag. Nu när räntan varit låg får du mindre pengar tillbaka på avdraget.

Med uppåtgående ränta skall du se att du får stora fina avdrag snart igen. Men jag hoppas du förstår att de låga räntorna givit dig mer pengar över varje månad istället för ett stort avdrag i deklarationen ;)

Haft låst ränta? Eller det kanske inte spelar nån roll. Jag känner mig som 14 så fort den blanketten kommer varje år, haha

Någon som vet hur det funkar med avdrag för bostadsrätt man hyr ut i andrahand? Om man hyr ut den till självkostnadspris, och inte deklarerar det som inkomst. Kan man fortfarande då dra av 18 000 kr, som det står här? --->

http://www.skatteverket.se/privat/s...lexikon/u.4.233f91f71260075abe8800016841.html

Eller hur funkar det?

haha vill skatteverket sätta dit folk så är det bara att gå igenom ALLA forum månaderna innan deklarationen :D

Last edited:
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...