E & D MC verkstaden i Solna Sveriges otrevligaste ???

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Solna
Hoj
Blejd igen...
Otroligt nonchalant, spydig otrevlig, dyr.
Rekomenderar ingen att göra affärer med detta företag !!!

Satan vad man blir på dåligt humör efter ett besök där !!!:gnissla
 

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC
vad har du råkat ut för då?

Aldrig kul att läsa om dåliga verkstäder som inte bryr sig om sina kunder, tur att jag slapp vara den som fick uppleva de!
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Har bara bra erfarenhet från E&D, iofs snart 3 år sen jag hade med dem att göra.
 

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Solna
Hoj
Blejd igen...
:mad:
Har bara bra erfarenhet från E&D, iofs snart 3 år sen jag hade med dem att göra.

Låt oss bara säga att från sekunden man klev in tills man blev förolämpad och snubben vände om och gick iväg så var ALLT fel...

Vet ej vad han hette, enligt en koll är de bara 3 anställda så risken är ju stor att det var någon av ägarna, men det är bara spekulationer från min sida...

Stället ligger i Hagalunds industriområde i Solna, alla brukar veta vart Elfa ligger...

vad jag har hört så är de duktiga på att skruva, men det kanske är ny personal/ägare, vad vet jag ???

Hur som helst har jag satt min fot där för sista gången

Edit, kom på att de var otrevliga redan när jag ringde till dom :mad::mad:
Men jag åkte dit ändå... :va
 
Last edited:

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Intet nytt under solen! finns det ett talesätt som lyder. Min erfarenhet sträcker sej mer än 20år tibax....Min dåvarande Honda VF hade blivit stulen, men en kille som jobbade på den macken där den blivit parkad och kände igen den. Han ringde mej åtalade om att min hoj stog där?!!?!?!? När jag kom dit höll bärgaren på och skulle åka iväg med den till E&D."-Jag känner dom grabbarna, så de e' väl klart man fixar jobb åt dom! Höhe!":va Efter lång tids väntande på f.bolag :huvetorkade jag inte vänta längre för E&D hade inte anmält till bolaget att hojen va där:mad: Då hade jag redan pratat med Rune på HondaCenter om dom kunde fixa den. Åkte dit och skulle hämta den hos E&D "-Du kan inte köra den där.:såjaponken -Näe de e' lugnt jag har släpet me mej:tummenupp -Duh, har försökt ringa dej nåra ggr! -Jasså! -Aaa, vi ska ju skadebesikta den. Men du vet ju försäkriingsbolag:yoparty -Aaha du menar dom som inte hade hört ett ljud från Er?:mad: -Ehh, ehh vaddå........jorå.....har försökt nå dom dom senaste 2vkrna sörru! -Naäh, du dra det där med nån annan jag tar ner den här till HC nu:mad: --Naeh dom har inte tid på flera veckor asså, pratade med dom tidigare idag....:confused:
Tack å hej E&D hoppas vi inte träffas någe mer:mad: Hur som helst blev hojen klar på 4dagar på HondaCenter(RIP) på Vanadisvägen6

Men dom tyx fortfarande få dras med missnöjda kunder. Fattar inte hur man kan överleva med sån kundpolicy.:va

//Kunkel
 
Last edited:
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Låt oss bara säga att från sekunden man klev in tills man blev förolämpad och snubben vände om och gick iväg så var ALLT fel...

Vet ej vad han hette, enligt en koll är de bara 3 anställda så risken är ju stor att det var någon av ägarna, men det är bara spekulationer från min sida...

Stället ligger i Hagalunds industriområde i Solna, alla brukar veta vart Elfa ligger...

vad jag har hört så är de duktiga på att skruva, men det kanske är ny personal/ägare, vad vet jag ???

Hur som helst har jag satt min fot där för sista gången
Aldrig varit där, skötte kontakt över mail/telefon.

Som sagt ett bra tag sen, kommer nog inte ge fler jobb till dem iaf, för dyrt för min smak.
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
E&D är riktiga klåpare, de fuskar, ljuger och är dyra.
Jag kommer aldrig i hela mitt liv sätta foten på det där skitstället igen, och jag vet fler som har lämnat in grejor där och sagt samma sak.

TVI FAN för dessa människor :finger
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Jag har haft bra erfarenheter utav dem (lämnade in en gammal skrothög runt år 2000 där och fick den fixad finfint). Sen har det varit några fler besök (småservicar) och inte haft några problem.

Sen ringde jag upp dem för 4 år sen och ville byta drivpaket på min F650GS som var helt slut;

"Vad är det för hoj sa du, du ville byta på?"

"BMW F650"

"ÅK TILL BMW ISTÄLLET, VI SERVAR INTE BMW"

Och så slängde han på luren i örat på mig. (ännu märkligare var att de har bytt drivpaket OCH servat min fd hoj förut.... :mad:

Efter det har det inte blivit ett endaste besök där utan jag åker hellre 35 mil tur å retur till Lundgrens MC i Avesta. Pelle där ringer upp å frågar när man kan och servicen är toppen. :Bugar

Som natt och dag.... Nu var det länge sen iofs så man kan ju hoppas att det har blivit bättre.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Åhh, vad kul om ngn visade lite dådkraft och ringde upp dem med lite nybörjarfrågor och spelade in samtalet.:banana
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Jag har varit med om samma sak. Otrevliga och riktigt dyrt och dåligt utfört arbete. Jag kommer aldrig mer att anlita E&D.
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Samma här. Lämnade in en hoj som bl.a fått en buckla i tanken efter en olycka. Hojen var 3 månader gammal. Tog aplång tid, och när jag sedan skall hämta den så ser jag på 2 meters håll att det är rinningar i lacken på tanken.
Deras kommentar var att de hade sett det, men hoppats på att jag ej skulle anmärka på det :va
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
E&D fick byta mitt drivpaket senast. Är själv bara nöjd fick snabbt svar på mail samt exakt prisuppgift och kunde hämta hojen på utlovad tid. Ett extra plus var att de förvarade hojen åt mig då jag var bortrest.

//Dafe
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
E&D fick byta mitt drivpaket senast. Är själv bara nöjd fick snabbt svar på mail samt exakt prisuppgift och kunde hämta hojen på utlovad tid. Ett extra plus var att de förvarade hojen åt mig då jag var bortrest.

//Dafe

Vad kostade det?
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Vad kostade det?

2745:- Jag var i kontakt med Din MC också och de hade först tid om en månad sen när jag frågade om prisuppgift sa han "oj de måste jag slå upp och det hinner jag inte nu men det bör väl ligga runt 2500:-"
Kändes inte för seriöst men Lelle där har fixat min hoj förut och är duktig.

//Dafe
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
2745:- Jag var i kontakt med Din MC också och de hade först tid om en månad sen när jag frågade om prisuppgift sa han "oj de måste jag slå upp och det hinner jag inte nu men det bör väl ligga runt 2500:-"
Kändes inte för seriöst men Lelle där har fixat min hoj förut och är duktig.

//Dafe

Ok, bara nyfiken. Antar att verkstadens inpris på drivpaket ligger strax under tusenlappen. Ganska bra betalt för en timmes jobb ( med fikapaus ).

Fast det är ju inte unikt för dem direkt. Lär väl kosta samma överallt ungefär?

Själv skulle jag ju iof aldrig någonsin dega de pengarna för ett sånt jobb.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top