e-bay

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo då
Kollar man på e-bay så finns det ofta en hel del kul grejer.
Är det någon som har erfarenhet av att handla prylar den vägen?

Akta dig bara för bluffar.

Och gör inte någon "Wire transfer". Om du inte litar 100 på personen. PayPal är bättre, tror jag...

Jag har inte handlat själv, men många på TLplanet handlar på eBay, och generellt så verkar det funka mkt bra.
Men som sagt, man får vara lite på sin vakt.
Vanligt bonnförnuft räcker nog långt. :)

Funkar jättebra att handla på ebay och man kan betala med paypal eller göra banköverföringar direkt till säljarens konto. :tummenupp

Japp, men om du gör en banköverföring kan han ta pengarna och pysa utan att du får din pryl. Så man ska undvika sådant, om man inte vet vem man gör affär med.
Man ska inte lite på någon. Det kan tyvärr bli dyrt och tråkigt. OK, om det är en svensk så behöver man ju inte vara så dramatisk, men jag hare passat mig noga för att köpa något med "money transfer" av en okänd amerikan... :)

PayPal är bättre.

Jag har visserligen använt båda, men vid båda tillfällena visste jag mer eller mindre vilka jag hade att göra med.

Jag hade också varit lite försiktig om det var någon i USA men det är lite tryggare i tex. Tyskland.
Jag har både köpt mc delar och hela bilar där.

PutteLiten skrev:
Japp, men om du gör en banköverföring kan han ta pengarna och pysa utan att du får din pryl. Så man ska undvika sådant, om man inte vet vem man gör affär med.
Man ska inte lite på någon. Det kan tyvärr bli dyrt och tråkigt. OK, om det är en svensk så behöver man ju inte vara så dramatisk, men jag hare passat mig noga för att köpa något med "money transfer" av en okänd amerikan... :)

PayPal är bättre.

Jag har visserligen använt båda, men vid båda tillfällena visste jag mer eller mindre vilka jag hade att göra med.

Jag handlade inte den gången när jag kollade närmare så var det inte dom studsen jag var ute efter. Men det dyker ju upp grejer hela tiden, desvärre är det mesta från andra sidan sjön :(

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT