E-Bay, reservdelar och leveranstid.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Som ny på E-Bay insåg ju möjligheterna att kunna tjäna några kronor på att beställa därifrån men börjar tvivla när luftfiltret som jag skickade efter för fjorton dagar sedan fortfarande lyser med sin frånvaro.Klickade i rutan "postförskott" som fanns som alternativ så några pengar har jag ju inte blivit blåst på, (ännu).

Hur lång tid brukar det ta innan det är dags att ge upp och vända sig till ett annat ställe på detta E-Bay. :va :crash

Skicka ett meddelande till säljaren till att börja med. Har bestält mkt därifrån och har aldrig varit problem med leverans eller dyl. :)

Brukar beställa saker från england och kina, mellan 2-10 dagar har jag fått vänta på sakerna.
Från vilket land har du beställt, ¨har säljaren klickat i att sakerna är skickade ?

Uhm, postförskott? :va
Vilken nationalitet på ebayen var det?
Från usa tar det från en vecka upp till en månad (beroeden på paketstorlek, speditör och svenska tullen)
från uk mellan en och två veckor
från kina altl från 2 dagar till 2 månader.
I normala fall förskottsbetalar man med paypal som har försäkring så man får penagarna tillbaka om man inte får några varor.

Last edited:
Kontakta säljaren via ebay och kolla om det är
ngt problem.

Du har inte råkat beställa ifrån någon som skickar till "UK ONLY" ?

Jag skulle gissa det eftersom det låter väldigt märkligt att ett engelskt företag skulle gå med på att skicka mot postförskott till Sverige. De har då rätt att ignorera din order eftersom att du är utanför Storbrittanien.

Kontakta säljaren och fråga via meddelandeboxen så får du garanterat ett vettigt svar.

Edit: -Såg nu att allt stämde så som sagt så gör du bäst i att kontakta säljaren.

Postförskott låter ju som ett mindre troligt betalningssätt, det är inte så att du startat ett paypal-konto och sedan flyttat utan att ändra adressen?

Grejer från England kan ta låång tid på sig ibland. Kina tar oftast lååång tid men ibland blir man överraskad. Brukar alltid få hem det som jag beställt, faktiskt bara torskat ett paket och det var inrikes med Svenska posten :arsele Då har jag gjort många beställningar under många år. Luftfilter hiflo till min hoj kostar här drygt 400, i England drygt 200 ink frakt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park