E Adnan igång nu igen????

Status
Ej öppen för fler svar.
slangarn skrev:
Då är de snart Sveriges svar på självmordsbombare, fint folk vi importerar...
Och hur fan kan det finnas så jävla dumma ursprungs svenskar som sitter och skyddar dessa as???

...som dessutom inte kan skriva ordentligt, ja vart fan är världen på väg? :hihi

När ska Sverige vakna ?
Och se till att utvisning sker för hela familjen om nån satan gör allvarliga kriminella handlingar.
Då hade de kanske börjat hålla pli på sina snorungar som springer runt och rånar,våldtar,misshandlar osv.
Visst jag säger inte att det bara är invandrare då det säkert förekommer bland svenskar oxå.

Tack våra kära politiker som bor på sina "skärgårdsidyller" och ser inte problemen med sina egna ögon.
Vakna tycks dom inte göra eller kommer att göra heller :mad:

R1 racer skrev:
...
Och se till att utvisning sker för hela familjen om nån satan gör allvarliga kriminella handlingar....

Min bästa kompis på högstadiet var kroat och extremt duktig i skolan samt väldigt skötsam. Hans lillebrorsa dock var bråkig och ställde till med en massa, tycker du min kompis skulle "skickats hem" för att hans lillebrorsa inte kunde sköta sig? Det tyckte jag inte då och det tycker jag inte nu!

Jag har hittat deras ledare......... :3freak

Bifogat

• album_pic.jpg
    album_pic.jpg
    15.4 KB · Visningar: 64
R1 racer skrev:
När ska Sverige vakna ?
Och se till att utvisning sker för hela familjen om nån satan gör allvarliga kriminella handlingar.

Inför vi "lagstraff" blir vi genast inte ett dugg bättre än Stalinsovjet, nazityskland eller Pol Pots Kambodja.

Fan vad jag blir sur när jag läser sånt där. Långt värre än att ett fjunigt moppefucko stjäl och härjar.
Visst skall det finnas konsekvenser för ens handlingar, men att börja dra folk över en kam leder aldrig till något gott. Jag fasar inför att den mentalitet som så ofta visar sitt fula tryne på detta forum sprider sig mer upp till ytan igen - så som den gjorde i början på 90-talet.

HanneZ skrev:
Min bästa kompis på högstadiet var kroat och extremt duktig i skolan samt väldigt skötsam. Hans lillebrorsa dock var bråkig och ställde till med en massa, tycker du min kompis skulle "skickats hem" för att hans lillebrorsa inte kunde sköta sig? Det tyckte jag inte då och det tycker jag inte nu!

De flesta länder är hårda: sköt dig = stanna kvar, missköt dig = adjö.
Helt rätt! Det finns spelregler för samhället, kan man inte klara av att hålla sig till dem så får man skylla sig själv. Men av någon anledning är man jävligt flat i Sverige när det gäller invandrare bara för att det är en sån jävla het potatis.

En kille som förstör din hoj låter du ju inte använda den igen förrän personen ifråga kan acceptera dina regler för hur den ska användas, eller?

xyx skrev:
Inför vi "lagstraff" blir vi genast inte ett dugg bättre än Stalinsovjet, nazityskland eller Pol Pots Kambodja.

Fan vad jag blir sur när jag läser sånt där. Långt värre än att ett fjunigt moppefucko stjäl och härjar.
Visst skall det finnas konsekvenser för ens handlingar, men att börja dra folk över en kam leder aldrig till något gott. Jag fasar inför att den mentalitet som så ofta visar sitt fula tryne på detta forum sprider sig mer upp till ytan igen - så som den gjorde i början på 90-talet.

Röstar du inte på Sverigedemokraterna det gör jag sen flera år tillbaka...
ska också göra det vid nästkommande val :tummenupp

Bandido skrev:
De flesta länder är hårda: sköt dig = stanna kvar, missköt dig = adjö.
Helt rätt! Det finns spelregler för samhället, kan man inte klara av att hålla sig till dem så får man skylla sig själv. Men av någon anledning är man jävligt flat i Sverige när det gäller invandrare bara för att det är en sån jävla het potatis.

En kille som förstör din hoj låter du ju inte använda den igen förrän personen ifråga kan acceptera dina regler för hur den ska användas, eller?
Min kompis skötte sig utmärkt skrev jag ju! Varför skulle han skickas någonstans?

Jag är själv invandrare och ser inget fel i att landet tar i med hårdhandskarna lite mer där det behövs. Rättsystemet är helt klart för mjäkigt i det här landet, nästan inbjudande för en blivande brottsling.
Kollektiv utvisning är väl inte det smartaste förslaget kanske.
Har man fått "en andra chans" här i livet ska man fan ta vara på den...

HanneZ skrev:
Min kompis skötte sig utmärkt skrev jag ju! Varför skulle han skickas någonstans?

Jag förstår inte hur ni som inte vill "dela upp allt i svart eller vitt" som ni så fint säger alltid kommer till slutsatsen att ett nytt tillvägagångssätt skulle tillämpas på alla.
Ungefär som om en ny lag mot fortkörning skulle tillämpas mot polisen, fånigt.
Det man vill åt är väl sådana familjer som den i Växjö, det som diskuterades i vandrarhemstråden igår.

slangarn skrev:
Helt rätt, värna om fosterlandet.

Värna om fosterlandet behöver inte innebära att stänga gränserna och stoppa invandringen. Hur bra skulle det bli för svensk ekonomi, tror du? Helt plötsligt finns det inga fattiga invandrare som kan göra dina skitjobb, svenska företag flyttar utomlands eftersom kompetensen och mångfalden blir lidande.

Hur vore det att tänka efter lite innan du propagerar för något?

Men, jag håller med om att det daltas för mycket här i landet. Inte bara med brottslingar, utan också i skolan. Hur man ska lösa det är dock en helt annan fråga. Att utvisa alla fattiga människor med invandrarbakgrund kommer inte göra någon skillnad.

Markus skrev:
Jag förstår inte hur ni som inte vill "dela upp allt i svart eller vitt" som ni så fint säger alltid kommer till slutsatsen att ett nytt tillvägagångssätt skulle tillämpas på alla.
Ungefär som om en ny lag mot fortkörning skulle tillämpas mot polisen, fånigt.
Det man vill åt är väl sådana familjer som den i Växjö, det som diskuterades i vandrarhemstråden igår.
Jag själv har aldrig använt det uttrycket?!

Jag vet inte något om någon Växjö-familj, jag läste bara det som han skrev och svarade på det. Som han ville ha det så skulle ju min kompis skickas hem.

JoUh skrev:
Jag är själv invandrare och ser inget fel i att landet tar i med hårdhandskarna lite mer där det behövs. Rättsystemet är helt klart för mjäkigt i det här landet, nästan inbjudande för en blivande brottsling.
Kollektiv utvisning är väl inte det smartaste förslaget kanske.
Har man fått "en andra chans" här i livet ska man fan ta vara på den...

Problemet är ju att alla invandrare får skit för det som rötäggen ställer till med, hade varit bra att få hit rätt folk som kunde tillföra vårt land nått inte en massa rötägg.
Hade lagen varit stängare och utvisning av invandrare som gör brott lättare hade förmodligen inställninge mot invandrare blivit bättre.

slangarn skrev:
Problemet är ju att alla invandrare får skit för det som rötäggen ställer till med, hade varit bra att få hit rätt folk som kunde tillföra vårt land nått inte en massa rötägg.
Hade lagen varit stängare och utvisning av invandrare som gör brott lättare hade förmodligen inställninge mot invandrare blivit bättre.

Det finns rötägg inom alla samhällsgrupper och alla kulturer - även i länder utan invandring. Vilket land ska de "svenskar" som missköter sig utvisas till?

slangarn skrev:
Problemet är ju att alla invandrare får skit för det som rötäggen ställer till med...

...och det menar du att man kommer till rätta med genom att utvisa folk som sköter sig bara för att någon i deras familj begått ett brott?
:va

....är spännande att så många som värnar om Sverige helt plötsligt är beredda att ta till ett straff som är helt och hållet tvärtemot allt vad rättsäkerhet och rättvisa innebär. Nämligen att plötsligt införa kollektiv bestraffning för en specifik grupp människor.

Jag tycker att alla som kör R1:a borde få böter när någon annan med r1:a kör för fort. För då börjar folk prata med sina kompisar och stoppar dem från att köra för fort. Det är minsan de andra r1-förarnas skyldighet att ge sina r1-bröder sunda värderingar och ett bra uppförande i trafiken.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!