e 250 nåt att ha på gata?

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
Kanske jag som e lite snurrig, men har nästan blivit lite sugen på en aprilia rs250. 140 kg och 70 hk (hur ser effektkurvan ut?) låter jävligt roligt men kan man ha en sådan som enda hoj?
skulle gärna provköra en om de e nån som har en här i närheten? jag har ingen lust o åka minst 30 mil enkel resa för o provköra nån som e till salu innan jag har en aning om nåt
sen har man ju ekonomifrågan oxå... hur billiga e dom i drift egentligen?!

söp jag bort lite väl mycke hjärnsubstans i helgen eller kan de vara värt en extra funderar?

Det är ju tvåtakt så du kan räkna med noll motor innan 7000rpm iaf, inget bottenvrid och bra mycket mer rasbenägen än en fyrtaktare, sen drar de soppa så in i helvete också.

Kolvar är slitdelar på en tvåtaktare, bara så du vet, ska bytas var 1200e mil på en aprilia rs 125 tror jag, och 250 skiljer inte så mycket förutom att den har 2 cylindrar.

Jag kan säga som så att jag hade kört 600 ett tag till tills det finns pengar till nyare/större hoj istället för att slänga det på en sur tvåtaktare som antagligen bara kommer rasa ganska mycket oftare.

Du kommer ha svinkul på den. Jämfört med din gammel-Kawasaki är chassie, bromsar och vägegenskaper som en våt dröm, motorn får du varav mer men det är bara roligt att växla. Våga vara annorlunda!

e den en sån du vill ha så köp den, det är garanterat en skitrolig hoj att ta med på bandagarna också :tummenupp

KLobble skrev:
2437258
söp jag bort lite väl mycke hjärnsubstans i helgen eller kan de vara värt en extra funderar?

Nä, du söp bort 1 eller ett par för många. Du kommer tröttna. Att ha den på bana = skitkul, gata=Nääääääääää.

För att bara köra gata bör du nog köpa ngt annat
Men på bana så e den kanonrolig att förnedra större maskiner med:D

Där e "bara" ca 58 hk i orginalutförande
Efekten kommer på runt 8000 rpm o slutar vid 11000
o ligger man på dom varvtalen så går det bra o den sörplar i
sig lite över litern per mil:D

Vad det kostar att ha den i drift beror på hur mycke du kör så
det e inte så lätt att svara på det

Provkörning kan kanske ordnas när jag har min i något så när
gatulagligt skick

håller med alla föregående utom 1.
på bana är den superkul men på gata är det inte mkt o hänga i hatten.

ok... blir nog till att avvakta med 250-köpet då! kanske nån gång i framtiden när man har råd o äga 2 hojar! dom verkar ju så satans roliga att åka bana med...!

men jag skulle inte tacka nä till en liten provkörning. kan ju vara bra o bilda sej en egen uppfattning istället för o lita blint på alla internetmuppar :tungan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park