Dyson dammsugare

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Lyfter tråden lite.
Någon fler som har en Dyson och gärna någon som har erfarenhet av andra fabrikat.

Man har ju en hel del hundhår med två vovvar i huset.
Trist kuta omkring med den stora i trappen.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lyfter tråden lite.
Någon fler som har en Dyson och gärna någon som har erfarenhet av andra fabrikat.

Man har ju en hel del hundhår med två vovvar i huset.
Trist kuta omkring med den stora i trappen.
Dottern flyttade hemifrån nyligen och var ute efter en Dyson.
Säljaren på ElGiganto rekommenderade en Samsung istället som var 1000 spänn billigare.
Dyson kändes tyngre, man måste hålla in knappen hela tiden och munstycket var fast.
Samsung kändes lättare, hade en on-switch och ett rörligt munstycke.
Själva sugstyrkan var svår att mäta på plats med dottern är nöjd.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Köpte en Roborock H7 skaftdammsugare för ett tag sedan och är väldigt nöjd med den. Bra sugkraft för att vara en skaftdammsugare. I maxläget suger den nästan som en fullstor dammsugare, men då räcker batteriet bara 10-15 minuter. De medföljande munstyckena funkar dock väldigt bra, så oftast brukar jag köra i mellanläget, med enstaka växlingar till maxläget där det behövs. Då räcker batteriet i praktiken 25-30 minuter.

För mig används dammsugaren mest som ett komplement till robotdammsugaren och då är den helt klockren. Det skulle nog funka att använda denna som enda dammsugare, men i ett sådant scenario är nog ändå en traditionell dammsugare det bästa.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Dottern flyttade hemifrån nyligen och var ute efter en Dyson.
Säljaren på ElGiganto rekommenderade en Samsung istället som var 1000 spänn billigare.
Dyson kändes tyngre, man måste hålla in knappen hela tiden och munstycket var fast.
Samsung kändes lättare, hade en on-switch och ett rörligt munstycke.
Själva sugstyrkan var svår att mäta på plats med dottern är nöjd.
Jag personligen skulle välja en Electrolux ergorapido alla dagar i veckan. Den suger nästan lika bra som dyson men den gör det utan att du behöver hörselskydd för att inte bli galen. Jag skulle själv aldrig köpa en Dyson om jag inte var gravt hörselskadad på gränsen till döv. Dom låter så djävla illa att jag nästan anser att dom borde vara olagliga att sälja. Svärmor fick en dyson i present och den hade jag personligen inte använt om det inte låg drivor med damm över golven då den låter så djävla illa att jag hellre vadar i damm än står ut med oljudet.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag köpte nyligen en Dreame T20 Pro, verkar vara en billigare variant av Dyson.
3500 kr istället för kanske 6000 kr (utan mopp-förmåga).

MYCKET NÖJD :)

Varför det blev just Pro var för att den har ett tillbehör så den kan moppa samtidigt, underbart. Annars finns vanliga T20 för 2800 kr.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Har haft tre hundar som fällde päls med jämna mellan, och det rejält. Har haft Miele dammsugare de senaste 20 åren. Helt suverän! Det finns inget bättre till det priset. Köpte tvätt, diskmaskin. Grejerna är praktiskt taget outslitliga. För att inte tala om hur tystgående de är.

Dammsugaren smidig, praktisk och robust (klarade t o m en bekants vikt på 130 kg). Dammsugit med denna efter att slipat spackel utan problem.Tvättmaskinen tvättar renare med tvättmedel av samma fabrikat, och ett stort plus är att trumman sliter mindre på kläderna.

Miele är den enda produkt vad jag vet som kommer närmast sanningen om inte hela i reklamen.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Var och tittade på lite olika modeller.
Dyson designen känns ju som att man hämtat från något B-spel, googla Cartoon space cannon så får man massor av bildförslag som påminner om Dyson :D
Jättemycket olika färgade former som inte alls har någon funktion mer än att se coolt ut.

Blev en Bosch Unlimited Series 8 som var nedsatt till 4392kr, tycker den var rätt tyst.
Grym på att hitta hundhår på mattor.
Fruns första kommentar "fan vad tung den var"....fast det går ju så klart inte att jämföra en vanlig dammsugare där man bara håller en slang mot en där man håller hela mekaniken i hand.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top