Dyrt??

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
När jag kom ut till garaget i morse,så hade dom klippt fem bilar på raken tjyvjävlarna.Min hoj och bil fick va i fred,men dom tog mitt orginalslipon som stog vid sidan om hojen.Pratade sen med snuten å försbolaget,ringde även våran lokala Yamaha återförsäljare för att få en uppfattning om värdet på sliponet.Jag gissade på en 6000:- för att jag visste att det va dyrt...Han kollade i sina kataloger,ett orginaslipon titanium till en 00-01a kostar 13619:- :confused: Jag sa till han igen att det va bara sliponet och inte hela grenröret jag frågade pris på...Med klamrar och slipon 13619:- sa han,,,,låter helt otroligt i mina öron.

Last edited:
Sverige har ockerpriser på originaldelar för nya hojar. Dessa slipon säljs för 50-100 dollar i USA i mycket bra skick (jag har köpt flera).

I samband med ett stöldförsök förra sommaren försökte någon tycka loss min yoshiburk. Fick en del fula märken i den men brydde mig aldrig om att försöka få ut något på försäkringen för just detta. Det är ska dock inte vara några problem att ta det på stöldförsäkringen om de plockade burkan för dig.

Att orginal kostar 13 papp är jag inte ett dugg förvånad över. Det mesta ligger ju en bit över dubbelt upp jämfört med konkurrerande "pirat"-delar. Efter mitt stöldförsök fick försäkringsbolaget bl.a. punga ut med ny slang till kopplingen för 3 papp. Går knappt att greppa - tre tusen för en sketen slang.

Last edited:
Synd att det inte var en Kawa ZX-9R av 98 årsmodell du hade. Du kunde ha fått mitt original för 3.000 kr.

Swedie skrev:
Sverige har ockerpriser på originaldelar för nya hojar. Dessa slipon säljs för 50-100 dollar i USA i mycket bra skick (jag har köpt flera).

Inte så konstigt att försäkringarna kostar sen. Generalagenterna tänker riktigt riktigt kortsiktigt...

Solid snake skrev:
Får du ett nytt då? :va

Annars e det bad. :brinnerup
Troligtvis får jag nåt liknande??Jag pratade med försbolaget dom frågade lixom inget om det satt på vid stöldtillfället(då jag endast kommer att använda det vid besiktningtillfället vartannat år)Snuten va mest intresserad av min nrskyltplacering haha,jag givetvis påpekade för han att han stog alldeles för nära för att se den,min granne sa till han "Har du inget block så du kan bötfälla han direkt haha"Snuten=Haha,,tyvärr måste den rulla först(då den stog på depåstöd fram åbak)

IRON MAN skrev:
Om mitt orginal slipon till en R6 passar så kan du få köpa det för 12000kr
Få se nu???Om jag får välja,,,,försbolaget säger"köp nåt likvärdigt för 13k"Ett helsystem Akapovic kostar 10 papp...jag hör av mej :rolleyes:

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC