dyrt ?

Hehe, dyrt? Jag skulle säga billigt. När jag servade håådeen och bullen hamnade man aldrig under 4.500-5000 kr per servicetillfälle. :)

Meckar jobbar inte gratis och även om det bara är oljebyte så ska de gå igenom en massa kontrollpunkter osv. Tar de 900kr/h så rasslar det på.... :gnissla

Jo, sånt elände har jag på bilen också :( Eller hade iaf :banana Det borde vara lika fritt med bilar som med hojar, dvs att man inte måste åka till en märkesverkstad för att få en godkänd stämpel.
Vet inte hur det är med hojjar men borde vara samma....
EU-regler har avreglerat att det måste vara märkesverkstad för att för att garantin ska gälla. En Mekonen-stämpel el. liknande ska vara lika mycket värd.
Men en verkstad som gör det fackmannamässigt och som har rätt att stämpla boken ska det ju ändå vara.

Jo jag antar att det bara är att punga upp och se glad ut, vart bara lite brydd då det kostade 1800kr för 600 milaren på min 750.

Väldigt dyrt tycker jag, betalade strax över 100kr för 600 mils service och 1725kr för 1800 mils service på min cbr 1000 rr.

100 milservice på z750n som jag har kostade strax över 2300 kr (varav 1800 för jobbet) och 600 milservicen nästa månad ska hamna på strax under 800 kr (totalt)... Så min slutsats är att det visst är väääldigt kul att vara hojägare ibland och att olika servicar verkar kosta olika mycket... och att olika firmor (även inom samma märke) tar väldigt olika betalt per timme och att de dessutom hävdar att samma service tar olika lång tid... (kollat med aktuell firma och med kawasaki) (Kollade upp lite Efter min 100 milsservice...) Så värt att kolla/diskutera priser innan...

Sen att stämpeln i boken är bra för att garantin ska gälla är ju en sak. Jag förväntar mig dessutom att de på verkstan gör ett bra jobb och att jag dessutom slipper göra det. Visst är det kul med mc, men att skruva på dem är jag glad så länge jag slipper...

Last edited:
Låter billigt, fick höra att min 600 mila kommer att gå på mellan 3´700 och 4´200 :huvet

Blir iofs bara ca 2.20:-/cc :D

Dyrt?
Kan bara svara för vad våran verkstad gör, men vi har två års garanti på delar och arbetet. :tummenupp

Mvh//Audi

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back