Dyrt med delar!

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
ringde schneiders MC idag....

Kolv 700:- Billigt tänkte jag...
Kolvring 500:- DYRT tyckte jag...
Packningssats 980:- DYYYYYRT tyckte jag...köpte bara cylinderfotspackning för 100:- :rolleyes:

fan över 2000:- för kolv och packningssats.....way out of line tycker jag, förvisso är det orginaldelar :(
 
Hoho, jag säger då det! Man ska ha en DT! Kolv 399:- inkl. ringar, packningar till hela motorn 320:- :tummenupp
Låter ju rätt saftigt med 500:- för ringar?! och packnigssatsen också!
 
Hammet skrev:
ringde schneiders MC idag....

Kolv 700:- Billigt tänkte jag...
Kolvring 500:- DYRT tyckte jag...
Packningssats 980:- DYYYYYRT tyckte jag...köpte bara cylinderfotspackning för 100:- :rolleyes:

fan över 2000:- för kolv och packningssats.....way out of line tycker jag, förvisso är det orginaldelar :(

knacka egna packningar ! :tummenupp blir mycket biligare !
 
Hammet skrev:
ringde schneiders MC idag....

Kolv 700:- Billigt tänkte jag...
Kolvring 500:- DYRT tyckte jag...
Packningssats 980:- DYYYYYRT tyckte jag...köpte bara cylinderfotspackning för 100:- :rolleyes:

fan över 2000:- för kolv och packningssats.....way out of line tycker jag, förvisso är det orginaldelar :(

1500 kostar en komplett kolv+ o-ringar och packningar totalt ca 1800 till min 125.

Så farligt är det ju inte med 2000 om man byter var 500 mil eller vad man nu gör på en gathoj.
 
Re: Re: Dyrt med delar!

1000mil åker man lätt om allt är rätt inställt på samma kolv och ringar. Vill man ha ut max lär man ju byta ringar efter 100mil typ.. och efter en 300mil till 1000mil så händer det då inte myket.


Chris Ash skrev:
1500 kostar en komplett kolv+ o-ringar och packningar totalt ca 1800 till min 125.

Så farligt är det ju inte med 2000 om man byter var 500 mil eller vad man nu gör på en gathoj.
 
Last edited:
Jo det är dyrt att köra rg......själv beställde jag lite kopplingsdelar för ett halvår sedan...Tryckplatta,ett litet lager,vattenpumpdrev osv...Det hela gick på 3 lax.....Det lilla vattenpumpsdrevet i plast gick på 400:-.....
 
tror ja ska börja göra cylindrar och kolvar på PEGES där jag jobbar, kanske inte håller så bra svarvat :D
 
AHHHH :skrämd fick hem avi från ebos, kolv, ringar, komplett packningssats 2530,50KR :skrämd :skrämd :skrämd :zpy :( får låna av morsan
 
Re: Re: Re: Dyrt med delar!

Fredrick skrev:
INTE???? 2000:- spänn varannan månad iprincip.. shit. Ännu dyrare till min hink.. 1000mils riktigt plågande åker man lätt om allt är rätt inställt på samma kolv och ringar. Vill man ha ut max lär man ju byta ringar efter 100mil typ.. och efter en 300mil till 1000mil så händer det då inte myket.

Inte för att jag förstår riktigt vad du menar men 500 mil lär man ju utan problem kunna köra tom samma ring på och det är inte många 125 åkare som kör mycket längre än 1000-1500mil/år.

Själv får jag byta ring efter 30 mil......
 
köpte cylle ,kolv ,kolvringar, nållager å packningar för 1750 till crmen

4000 de var billigt topplockspackningen till min kostar 1200:- enbart topplocksbultarna kostar 800:-
 
Packningssats: 284:-
packboxar till hela motorn : 238:-
kolv med bult och ringar : 755:-


Du skulle ha köpt en Mito istället :fakta :squid
 
Re: Re: Re: Re: Dyrt med delar!

Nja, menade bara att det skulle bli väldigt dyrt om man böt kolv och ring var 500mil som du skrev, iaf på min Kolv o ring gick på 1800:- + frakt ifrån dannmark. Tog det ifrån en cross istället :crash Men visst, den gick märkbart sämre efter 100mil, men ifrån 100 till 250mil så är det ingen skillnad man märker av. Åkte även 800mil på samma förra året, utan nån märkar skillnad alls. Men då hade jag iof två ringar också.


Chris Ash skrev:
Inte för att jag förstår riktigt vad du menar men 500 mil lär man ju utan problem kunna köra tom samma ring på och det är inte många 125 åkare som kör mycket längre än 1000-1500mil/år.

Själv får jag byta ring efter 30 mil......
 
Ok, det går säkert att köra mkt längre, min polare kör ca 1000-1500 mil på samma kolvar+ringar på en RGV250-93.
 
poffer jopp grejerna var nya köpte dom i skövde på freds motor tyvär ska kanske den firman läggas ner
 
pini skrev:
poffer jopp grejerna var nya köpte dom i skövde på freds motor tyvär ska kanske den firman läggas ner

Fy fan va billigt?? Var det orginal cylinder du köpte då??? :confused: Låter otroligt billigt!!
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top