centertanksen
Medlem
Är det bara jag som har tänkt på hur jäkla dyrt det är med cross och enduro hojar? Det känns ju inte som att man får så mycket hoj för pengarna. Väldigt enkla hojar (om man jämför med sporthojar) som har kassa bromsar, dålig elektronik och väldigt lite finnesser går på 70-80' nya. Kawazaki har ju en budget sporthoj för 35'. Varför kan ingen tillverkare sälja en enduro för det priset?
Känns ju heller inte som att utvecklingen gått jättemycket framåt de tio senaste åren så så mycket i utvecklingskostnader kan det inte vara.
När man väl har köpt en hoj så är ju sen underhållet väldigt omfattande. Oljebyten var 5:e timme och ställa ventiler var 10:e sen en helrenovering efter inte allt för lång tid om motorn inte ska braka ihop. Känslan är i och för sig att det håller på att bli LITE bättre.
Nu kör jag inte själv men tänkte kanske börja men vet inte om jag kommer ha tid eller pengar.

När man väl har köpt en hoj så är ju sen underhållet väldigt omfattande. Oljebyten var 5:e timme och ställa ventiler var 10:e sen en helrenovering efter inte allt för lång tid om motorn inte ska braka ihop. Känslan är i och för sig att det håller på att bli LITE bättre.
Nu kör jag inte själv men tänkte kanske börja men vet inte om jag kommer ha tid eller pengar.