Dyraste slipon till ktm?

Solsken

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
KTM 660 05
Hejsan mc-freaks
Jag har letat i många trådar efter bra slipon till ktm men inte hittat några direkta svar. Därför skapar jag denna tråden.
Ja.. jag undrar vilket som är det dyraste och vilket som är det bästa slipon man kan hitta till ktm 640? (Alltså ett slipon som låter mycket och bra).

Jag är för övrigt ny på denna sidan (detta är mitt första inlägg) och jag har under tiden som gått lärt mig mycket om mc (kunde inte mycket innan).
Får tacka för en rolig och intressant hemsida! :)

Dyrast är inte nödvändigtvis bäst, men som farbror säger - Akrapovic. :tummenupp

Jag hade Sebring Hunter på min 640 och det sprakade riktigt fint.

/Micke

På SOEs hemsida varnas det för Sebring som sällan låter riktigt bra och ofta skramlar sönder....
Intressant tråd annars, går i samma funderingar, men vill inte ha det dyraste.
Nån som har prisvärt, snyggt slipon på sin?

-PLM- skrev:
På SOEs hemsida varnas det för Sebring som sällan låter riktigt bra och ofta skramlar sönder....

Inte omöjligt att det kan vara så jag har iofs inte haft några problem med mitt,dock har jag två kamrater som har Akrapovic på sina 660 som ständigt trillar isär vid avgaskröken pga spänningar.

Last edited:
-PLM- skrev:

Snacka med Flipm0de (stavning?) här på forumet. Han importerar själv och säljer till låga priser. Kvalitet osv känner jag inte till, men det såg bra ut det jag sett iaf!

Malmö-motard skrev:
Snacka med Flipm0de (stavning?) här på forumet. Han importerar själv och säljer till låga priser. Kvalitet osv känner jag inte till, men det såg bra ut det jag sett iaf!

samma som flip-mc.se eller? Har mailat dom och väntar på svar...

En arbetskollega beställde 1 st Slip-on från www.flip-mc.se till sin TT600e och är ännu kanon nöjd med det framför det han hade innan som var ett CRD!

Ang Sebring så vet jag bara att man ska hålla sig ifrån deras slip-on som är i rostfritt som kom -02 tror jag. Lät jäkligt burkigt så antingen var det den som gällde eller twinpipe helsystem som kostade 10000:-

Solsken skrev:
Ja.. jag undrar vilket som är det dyraste och vilket som är det bästa slipon man kan hitta till ktm 640?
Köp ett Akrapovic helsystem.Det är ännu dyrare(och bättre).

Solsken skrev:
Hejsan mc-freaks
Jag har letat i många trådar efter bra slipon till ktm men inte hittat några direkta svar. Därför skapar jag denna tråden.
Ja.. jag undrar vilket som är det dyraste och vilket som är det bästa slipon man kan hitta till ktm 640? (Alltså ett slipon som låter mycket och bra).

Jag är för övrigt ny på denna sidan (detta är mitt första inlägg) och jag har under tiden som gått lärt mig mycket om mc (kunde inte mycket innan).
Får tacka för en rolig och intressant hemsida! :)

Finns bara ett alternativ tycker jag o det är Akrapovic. Låter helt enkelt bäst och en otroligt bra passform. Både brossan o jag har monterat på våra hojjar.
Mycket fint. KÖP! :banana

Långa farbron skrev:
Kör Sebring helsytem på Duken,låter dovt och gott.

Har själv Akra (och det trillar faktiskt inte isär längre! :fakta ) , det låter som fan men måste erkänna att Farbrons Sebringsystem låter coolare...

henq skrev:
Har själv Akra (och det trillar faktiskt inte isär längre! :fakta ) , det låter som fan men måste erkänna att Farbrons Sebringsystem låter coolare...

En stabil avgasklämma löser allt :mattias

Sen har jag iofs 2 utblås på Duken vilket borde påverka ljudet lite också.

Med tanke på avantaren så håller jag med föregående talare. Har iofs inte haft nåt annat system men blev helt tagen av Akrapovics ljud, passform och inte minst utseende. Speciellt precis när det är nytt och den fina blåa färgen växer fram.

Hej hej

Okej, då är valet ganska givet... Är det stor skillnade mellan att ha helsystem eller "bara" slipon?

Solsken skrev:
Jag tänkte även passa på om det är stor skillnad (eller någon skillnad) mellan att ha en eller två avgasrör? T.ex. kan man ta skillnaden mellan ktm 660 03 och en 05 (dubbla pipor).
Tacksam för svar :tummenupp

Förstår inte frågan riktigt!!?? :confused:
Prestanda?
Ljud?

Tyngre med två i alla fall..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...