Dyra mc-firmor?

På tal om dyra handlare - Här är det Biscaya som försöker kränga en 2001 Aprilia SL1000 Falco (13 år gammal hoj) för 69 900 kronor :D

Okej - Visst är den i och för sig ny - men att få nästan 70 000 kr att verka billigt !!!!!!

"Flång ny bajk nedsatt med 50.000! Hade du inte råd när den släpptes? Gör ditt livs affär! Så här billigt hittar du aldrig en så vass ny 1000 kubikare – och inte är den stulen!

Utrustningspaket ingår: Slipon ljud-dämpare & FIM Eprom

998 cc
118 hk @ 9.500 v/min.
101 Nm @ 7.250 v/min.
190 kg (torrvikt)

Reg nr: UDC 810

Prissänkt: 50.000 kr
Pris: 69.900 kr

Finansiering

Kontakta mig om denna hoj"

http://www.biscaya.com/erbjudande.html

Om alla tycker att priset är för högt kommer cykeln inte att bli såld. Ge ett bud eller vänta tills priset går ned.
 
Men varför ifrågasätta någonting självklart! I en fri marknadsekonomi kommer någon aktör alltid att vara dyrast.

Sedan så har jag svårt att se kopplingen mellan priset på motorcyklar och om jag röstar eller inte. Menar du att om du 'upptäcker' att det finns en handlare som är dyrast så är det som att lägga en röst i valet?

Jag sa att dom är dyrast och sen började du om att prata om mitt jobb och systembolaget, förstår du att diskussionen kan bli hur konstig som helst när man inte håller sig till ämnet? Det var nästan så att jag också spårade ut när jag började prata om att rösta.
Nu sa du själv igen att någon måste vara dyrast.
Återigen, jag säger att Northbike Sweden är dyrast. Vad är problemet? Är du arg för att jag säger att dom är dyrast? Är det dålig information?
 
Hela den här tråden är lika fånig som när fastighetsmäklarna säger "ge mig inget skambud". När det gäller alla affärer så finns det bara ett slags bud, det som säljaren säger ja eller nej till. Allt annat är bara nonsens-snack!

Är det för dyrt, skit i att köpa eller ge ett motbud!
 
Last edited:
Jag sa att dom är dyrast och sen började du om att prata om mitt jobb och systembolaget, förstår du att diskussionen kan bli hur konstig som helst när man inte håller sig till ämnet? Det var nästan så att jag också spårade ut när jag började prata om att rösta.
Nu sa du själv igen att någon måste vara dyrast.
Återigen, jag säger att Northbike Sweden är dyrast. Vad är problemet? Är du arg för att jag säger att dom är dyrast? Är det dålig information?

"Drygt jobb" har ingenting med ditt jobb/anställning att göra, utan betyder bara något i stil med 'ansträngande insats'. Nej, jag är inte arg, bara förundrad att du ägnat 1 år av ditt liv på att leta upp den 'dyraste' handlaren.
 
Ts jag har lite svårt att ta någon seriöst när man dissar en firma utan man handlat eller haft någon med dem att göra!?
 
På tal om dyra handlare - Här är det Biscaya som försöker kränga en 2001 Aprilia SL1000 Falco (13 år gammal hoj) för 69 900 kronor :D

Fast tittar man på marknaden vad man får för nya motorcyklar för 70kkr så är det i princip bara Kawasaki ER6 och då köper jag nog fan hellre än gammal men okörd Falco den är åtminstone kul att köra.
 
Är för mig oförståeligt hur man kan be företag dra åt helvete för att de ligger högre i pris än andra, utan att själv ha några erfarenheter av att handla av företaget ifråga.

När jag köpte min KTM i våras på Bike i Trollhättan, så var de inte billigast, men bra att ha och göra med.
Och enligt mig ska ett trevligt bemötande och bra service premieras.
Precis som jag vill premieras med tex högre lön om jag gör ett bra jobb på min arbetsplats.
 
Är för mig oförståeligt hur man kan be företag dra åt helvete för att de ligger högre i pris än andra, utan att själv ha några erfarenheter av att handla av företaget ifråga

Det känns mer som att ni vill hacka på mig istället för företaget :D

Nu har ni chansen att visa att jag har fel!
Så berätta om era kap hos Norhbike Sweden och få mig att hålla käft. Vad köpte ni för motorcyklar?, pris, miltal, datum,modell och årsmodell?
 
Last edited:
Vakna upp och kom ut i verkligheten utanför tullarna. Det är bara dåligt pålästa stockholmers som betalar det pris som står på prislappen.
 
Det känns mer som att ni vill hacka på mig istället för företaget :D

Nu har ni chansen att visa att jag har fel!
Så berätta om era kap hos Norhbike Sweden och få mig att hålla käft. Vad köpte ni för modeller, pris,[/B] miltal, datum och vad det var för modell?

Varför ska vi haka på företaget?
Jag hakar inte på dig på person, men jag har svårt att se vad det är du vill säga med denna tråd. Jag vill tydliggöra att det finns andra variabler än bara priset som styr vid köp av motorcykel. (Gäller även andra varor naturligvis)
Ingenstans här i tråden har jag sett något som pekar på att de gjort något fel.
Efter som det verkar gå bra för Northbike, så är det uppenbarligen så att tillräckligt många kunder tycker att de får valuta för pengarna att handla av dem.
 
Fast tittar man på marknaden vad man får för nya motorcyklar för 70kkr så är det i princip bara Kawasaki ER6 och då köper jag nog fan hellre än gammal men okörd Falco den är åtminstone kul att köra.

du kan köpa en 3 år gammal dayton för det, om du vill köpa en gammel hoj för 70 lax eller lite under kan du ju få tag på en 916/996/998 eller något dylikt med samlarvärde.. en falco.. för 70, ja då har man för mycket pengar å då spelar det la i så fall nada roll om företagen tar ockerpriser eller ej.. men för folk som vet på ett ungefär vad nått e värt å ser hur mcåterförsäljarna har ibland rent av fantasipriser e ju helt ologiskt.

De skriver lixom under sin egen dödsdom..
 
Det känns mer som att ni vill hacka på mig istället för företaget :D

Nu har ni chansen att visa att jag har fel!
Så berätta om era kap hos Norhbike Sweden och få mig att hålla käft. Vad köpte ni för modeller, pris,[/B] miltal, datum och vad det var för modell?

Vet inte om det va ett kap, men har lagt handpenning på den orangea zx10:an som dom har för 69900, fick ner den till 63000 med hemkörning. Har gått 2400 mil, så den kommer servas innan den kommer till mig. (stor service) ventilkontroll etc.. / Linus
 
Det känns mer som att ni vill hacka på mig istället för företaget :D

Nu har ni chansen att visa att jag har fel!
Så berätta om era kap hos Norhbike Sweden och få mig att hålla käft. Vad köpte ni för modeller, pris,[/B] miltal, datum och vad det var för modell?

Inte northbike men probike, de "näst värsta".
R1200gsa, fullutrustad + lite extra touratechprylar (innerväskor för typ 4000, extraljus osv) såg oanvänd ut, full servicebok, 2300 mil, utgångspris 128k, betalade 116, fick en service med i köpet. Tidigare ägaren hade tydligen klantat till något med kopplingen vilket jag upptäckte efter någon vecka (slirade), lämnade in, beskrev problemet, blev mer eller mindre påprackad en lånehoj, de river ner hojen och byter koppling och packboxar och går igenom den fullkomligt, och vinterförvaring ingår i det hela, och de verkar göra det gladeligen.
När kopplingen på min skramlaha var felmonterad fick jag åka 35 mil för att någon skulle vara beredd att ta i problemet, så jag vet ju var jag handlar nästa hoj...
 


Pratade med en hojåkarbroder på telefon igår. Han hade varit inne på Northbike några gånger och kikat på den nya versionen av det han redan ägde.

Visst sög det i uppgraderartarmen, men det var ju inga egentliga fel på den gamle...

Nu skulle det plötsligt bli ny hoj ändå!
Northbike hade ringt upp honom på jobbet, snackat bort en stund om ditt och datt - och kommit med ett erbjudande som var så smakfullt att det det liksom inte gick att säga nej till.

Den nya kommer i månadsskiftet mars-april; jag antar att det är lagom till säsongen börjar där uppe i Norrland.


Nej, jag har inte haft med dem att göra själv - men jag har följt deras framväxt på avstånd.
Det är helt klart så att dom gör något rättare än vad andra gör.

Att MC-branschen har problem i Sverige, det kan vi nog vara ense om.
Kanske jobbar Northbike på ett annat sätt än di gamle...?
Då är det nog dags för "branschen" att gå en kurs - kan man sälja bättre, tjäna mer pengar och ha nöjdare kunder; helt enkelt växa när andra krymper så har man självklart ett existensberättigande.


Klart att det är trist att ha folk efter sig som har åsikter utan att ha handlat där, men så är det alltid.
Antar att en välfylld kundstock av återkommande klienter är ett bra balsam när det gnälls.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top