Dyr jävla kolv!

Farmer

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
kawa
Beställde kolv och gaswire från ktm i sthlm... han säger att det ska kosta ca. 2000 sekr.. mycket pengar ändå tänkte jag. Men nu när jag åkte in i fredags o ska hämta sakerna så hade han tydligen gissat fel på priset, kolven skulle kosta 2,9 och wiren 500 jag blev helt :confused: å visste vad jag skulle göra iomed att jag åkt långt och bara hade med mej 2,2... men han sa att vi skulle lösa det på annat sätt.... wiren fick jag gratis och kolven fick jag för 2,7... men jag hade fortfarande inte pengar till det. Så då gick dom med på att dom fick 2 tusen då och att jag fick sätta in 700 på deras konto när jag fick pengar igen... det var trevligt av dom tycker jag... sen ringer han som sagt fel till mej dagen efter å frågar om han kan gottgöramej på nått sätt... ingen fara sa jag iomed att dom vart så trevliga!

Men satan va pengar det går åt :mad:

har lagt 14000 kr på 4 månader! ahhh!!!!!! i delar bara å har kanske bara kört 10 timmar... åkte bl.a. på att köpa ny nicasil cylle :gnissla

är den kolven till din 250 som vi snackar om?

jag har en yamaha yz 250. att köpa en orginalkolv med packningar och ja allt som behövs för ett kolvbyte kostar mig 1200kr. köper man en smidd kolv spräcker man ändå inte 2000kr's gränsen. jag fattar inte varför du får ge så där mycket. skumt som fan...

bmwjohan skrev:
är den kolven till din 250 som vi snackar om?

jag har en yamaha yz 250. att köpa en orginalkolv med packningar och ja allt som behövs för ett kolvbyte kostar mig 1200kr. köper man en smidd kolv spräcker man ändå inte 2000kr's gränsen. jag fattar inte varför du får ge så där mycket. skumt som fan...

Till 250 ja!
Den är smidd och tydligen i aluminium! :) som vad jag vet alla kolvar är gjorda i :tungan
:rolleyes:
a kolv högkvaliteet:s klass heter sortren...

Last edited:
Farmer skrev:
Till 250 ja!
Den är smidd och tydligen i titanium!
:rolleyes:
a kolv högkvaliteet:s klass heter sortren...

det är till den KTM´en på din bild alltså, årsmodell runt -90 eller?
den är nog dyr för att det finns inte så många kvar eller nått..och den är inte gjord i titan :)

Köpte högkompskolv till XRn från USA, gick på 800.- :-) sen lite frakt o tull o skit men ändå inte mer än 1100 lr så...

Raggarn skrev:
haha - ja man vågar knappt räkna ut vilket milpris man har på enduron , ;]
stoppar 150kr/milen?!

Billigt!
Min motardracer slår det lätt, :) eller snarare :va
150 spänn täcker fan inte däckskostnaden per mil och då snackar vi bara bakdäcket...

Daniel

Last edited:
rejser skrev:
det är till den KTM´en på din bild alltså, årsmodell runt -90 eller?
den är nog dyr för att det finns inte så många kvar eller nått..och den är inte gjord i titan :)

ahhh nu hade jag fel igen :3freak forgive me........
aluminium för f*N :fatta!..... ja den är runt 90.... och det va nog kanske därför den va så dyr... och nog för att det är original kolv och för den är smidd....

Jag köpte en begagnad kolv av en kille.... han sa att den skulle vara som ny nästan o han skulle bara ha 500 för den så jag tänkte jag kan alltid köpa den å köra ett tag på tills jag har råd med en ny... när han skickat den och jag hämtar ut den är det värsta skitkolven helt slutkörd tillomed en spricka i....

jag ringer upp och han säger att jag ska skicka tillbaka den efter han påstått att jag kört ett spett genom kolven och vart allmänt otrevlig mot mej!
jag vill juh inte ge 500 kr plus 160 i frakt som det kostat o skicka tebax den gratis till nån jävla idiot...
men nu vägrar han tydligen betala :(, fan man kan inte lita på folk asså... jag hade fått bild på den men inte vare samma kolv... :( :död

Last edited:
Farmer skrev:
Jag köpte en begagnad kolv av en kille....

:va gör folk sånt!?!?!
ehhh... om man plockar ur kolven är det för den är gamal och inte ska användas mer. En kolv är ju desutom inkörd med en speciel cylinder å passar ju därmed inte riktigt en annan. Leder ju till ökat slitage, och därmed kanske en ny cylinder istället... =dyrt :tummenner

RacerX skrev:
:va gör folk sånt!?!?!
ehhh... om man plockar ur kolven är det för den är gamal och inte ska användas mer. En kolv är ju desutom inkörd med en speciel cylinder å passar ju därmed inte riktigt en annan. Leder ju till ökat slitage, och därmed kanske en ny cylinder istället... =dyrt :tummenner

Jg är liten dum o fattig :död
Men nu äre som det är...................................... med den saken...
Ja vafan skulle jag med den till i en ktm som bara gått ynka 30 timmar underhela sin livstid........

Last edited:
Farmer skrev:
Jg är liten dum o fattig :död
Men nu äre som det är...................................... med den saken...
Ja vafan skulle jag med den till i en ktm som bara gått ynka 30 timmar underhela sin livstid........

Ja! det kostar att ligga på topp med nya grejer.. jag kan meddela att det var jag som trodde att det går att få fram kolvar till en ktm-250 för vettiga pengar. Upplysningsvis kan jag meddela att en kolv till en ktm-125 sx 2002 kostar 950:- och till en 125:a från 1986 kostar kolven 3300:-!! O det är inte vi åf som sätter dom priserna.. Helt sanslöst! :3freak Och som sagts tidigare i tråden.. har man sagt ett pris så är det det som gäller och det erbjudandet fick kunden.
/M

KTM-store skrev:
Upplysningsvis kan jag meddela att en kolv till en ktm-125 sx 2002 kostar 950:- och till en 125:a från 1986 kostar kolven 3300:-!! /M

Skitbra. Kolven kostar mer än vad hojen är värd.
Då är det bara att slänga skiten på majbrasan.

När jag köpte kolv till min ktm 250 87 så beställde jag från nåt ställe i Göteborgstrakten Lindome typ . Var iofs 4-5 år sen ,men den den gick lös på ca 1200spänn . Dom beställde den från Österike så det tog ju en månas typ men det var nog det billigaste stället iaf.

Grattis till värdens onödigaste kolvköp........
Wiseco tillverkar högkvalitetskolvar till din ktm kostar kring 130$=900kr med frakt från USA
Kan köpas från i princip vilken amerikans crosshandlare som helst för det priset. Jag rekomenderar www.thumpertalk.com och deras webbshop de är utmärkta att ha och göra med.

Borsiin JR skrev:
Grattis till värdens onödigaste kolvköp........
Wiseco tillverkar högkvalitetskolvar till din ktm kostar kring 130$=900kr med frakt från USA
Kan köpas från i princip vilken amerikans crosshandlare som helst för det priset. Jag rekomenderar www.thumpertalk.com och deras webbshop de är utmärkta att ha och göra med.

Svårt att veta nått man inte känner till! :huvet

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...