Dyr försäkring = Ny båge?

Mr.Dna skrev:
Det är visseligen billigare för stunden med en sken försäkring,
men om olyckan är framme är det inte säkert att du kan räkna med ersättning, försäkrings bolaget kommer då att hävda att det inte är din far som är den riktiga ägaren å betalar inte någon ers
dom blir bara hårdare å hårdare mot detta.

Men det är farsan som äger mc'n.. Jag bara "lånar" den.. Vet att man inte ska göra såhär egentligen fast jag har inte råd till den andra försäkringen eftersom jag inte har någon fast inkomst.... :skrämd

Nu har det hänt mig.....när hojen köptes va jag och farsan väldigt klara för försäljaren på affären att båda skulle köra hojen, visst länsförsäkringar hade en försäkring som för en extra par tusen skulle godkänna personer folkbokförda på samma adress att köra hojen. MEN nu när olyckan va framme vill dom inte pynta ett skit. Uppenbarligen hade vi täcknat 40+ försäkring och personer folkbokförda på samma adress skulle också va över 40, själv som förare och 25 år gammal, får jag nu stå för hela kalaset. Känns sisådär..... :gråta

nu tänker jag öppna ett par vinare supa mig stenfull och smida planer om bomdåd ;)

:finger länsförsäkringar

10500kr för en cbr 1100 låter kanon billigt,min bror kollade samma båge o skulle få en premie på mellan 30000kr och 76000kr

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8