dyr delning

Verkar som att föraren o passageraren klarat sig väl... rätt bra betyg isåfall ändå. Jag trodde väl dock att även om motorn nu inte är fram, att det skulle vara aningen starkare material än så där...

Verkar som att föraren o passageraren klarat sig väl... rätt bra betyg isåfall ändå. Jag trodde väl dock att även om motorn nu inte är fram, att det skulle vara aningen starkare material än så där...
Fast det lär ha gått på fel sida om 100 km/h gränsen, möjligen 200 km/h också. Sedan tvärstopp in i solid stålbalk med inte allt för stor area. Förare och passagerare hade verkligen änglavakt.

Fast det lär ha gått på fel sida om 100 km/h gränsen, möjligen 200 km/h också. Sedan tvärstopp in i solid stålbalk med inte allt för stor area. Förare och passagerare hade verkligen änglavakt.
Absolut inte 200km/h!! Det skulle inte vara något kvar av varken bilen eller föraren isåfall. Jag kan tänka mig runt 80km/h när de väl träffa stolpen. I ett tidigare skede, möjlighet en bra bit över 100km/h.

Inte speciellt krockvänliga stolpar det där heller.. :huvet

Nja, dom överlevde nog just för att det inte var starkare material där, utan att hela "motorhuven" är en deformationszon som tar upp krafterna på rätt sätt. Hade det varit stumt så hade deras inre organ varit som en kletig massa på insidan... :död

Nja, dom överlevde nog just för att det inte var starkare material där, utan att hela "motorhuven" är en deformationszon som tar upp krafterna på rätt sätt. Hade det varit stumt så hade deras inre organ varit som en kletig massa på insidan... :död
Jo inser jag med, men menar bara på att man kan tycka att det ska vara lite starkare material. Fast tanken kanske just är att det ska deformera likt så här. Det stannade ju iafs vid stolpen för kupen. Så nog gjorde bilen sitt jobb. Den får klart godkänt :tummenupp

En BMW 3-serie E36 i 70-blås rakt i en trästolpe (sånna vi har här i svedala) innebär att stolpens placering efter kontakten ligger i höjd med takets framkant. Bilarna är mjukare än man tror, de flesta kollisionerna utan dödsfall sker i farter under 30 km/h.

Vägverket gjorde liknande krocktest med tre st Ford Sierror får många år sedan i hastigheterna 50, 70 och 90km/h. Och 70-testet liknar denna.

I vägverkets test prickade stolpen bredvid motorblocket vilket förståss påverkar utfallet avsevärt.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år