Dynotest av min Hayabusa 1550

chrilleus skrev:
Någon som vet hur många pollar Matte Bohlin har på slangen nu? J.J t.ex?

Matte har ju lite mindre kubik, ganska-så-nära-1400. Runt 235 hästar sist han bänkade den. Dennis ZX12'a har 218. Båda rejsar på Tullinge i helgen.
 
PD skrev:
+5hk :banana hur ser kurvan ut, är effekten lägre i mellanregistret nu??

Den er faktisk STERKERE rundt 5000 varv nu men pga at Weatherstation til Mc-Xpress var i stykker så har jeg bare uncorrected nummer og de var ikke så mye å skryte av siden det var så jævli dårlig vader ( hot and humid ).

Kommer tilbake med ny dynotest når jeg er ferdig men det blir neppe før til våren...
 
Pebl skrev:
Hur många mil per säsong kör du med denna maskin?

Jeg har en fru, to små barn och 4 hojar..( Hayabusa, 2stk ZX9R och en gammel GSX 1100 ES-83 ) så det blir kun søndagskjøring.

Men jeg kjører ALLTID med full gas......:)
 
Yngve skrev:
Wheelieman och Goran...
You dont wanna know....:)
TTS 71,5mm stroker crank 1600£
TTS Carillo vevstakar 800£
TTS 5-6th overdrive gears: 450£
MTC Billet koppling 150£
Wiseco 1360 kolvar inklusive modifisering 7000,. sek
Porting av topp inklusive ventiler och kammar 21000,- sek
Acrapovic EVO II avgas 18000,-
Div lager til motor, spacer til cylinder, pacninger: 5000,-
Yoshimura EMS m 3 way bryter og acc hub: 8000,-
Bosch branslepump och regulator: 1500,-
modifisering av sprut: 1500,-
+++++
over 100000,- sek bare i motoren.

Sen kommer jo alt skruvande och injustering som jeg har gjort selv....
Marvic felger och Robby moto greier.....
Samt en del Brembo koppling och broms delar som jeg ikke har montert ennå......
hufff... håper ikke min fru ser dette...:)

ja du yngve om min fru visste att ja la ut ca 85.000 sek efter att jag köpte busan då skulle hon :mad: :kocko :huvet :fatta! sen skulle man e ut så här :3freak ...men de e ju roligt med sådana hojar :tummenupp
 
Yngve skrev:
Har seriøst tenkt å sette Turbo på i tillegg.
450 hk med 0,7bar ladetrykk ..........
skal, skal ikke.
Skal , skal ikke....
Skal , skal ikke....

Kanske läge att övergå till etanoldrift om du har turbotankar?
 
Yngve skrev:
Motor:
avgassystem ( 4,1kg komplett)

Øvrig:
20 Ah Yuasa batteri
17-42 utveksling ( med TTS gearing er 1-2-3-4 lagre enn orginalt, 5an er ca som orginal mens 6te gearet er 5% høgre )

Høgste målte hastighet med GPS 336 kmt. ( 360+ matarhastighet )

Beste 1/4 9,84 @ 249 I REALLY SUCK AT DRAGRACING :):):)
vart får man tag på den där framskärmen du har?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top