mr_rockster
www.jsfoto.com
Tjenare!
Har tagit hem lite kurvor från TWT och jämför lite. Tänkte lägga upp lite här så ni får se... Alla vridmomentssiffror är i FT-LBS, vill ni räkna om det till det metriska systemet så får man ta siffran x 1,3. Programmet jag har verkar lite skumt för det vill tyvärr inte alltid visa hela kurvan, men man får ju ett hum om hur det ser ut och jag har tagit med toppeffektsiffrorna.
Börjar med att lägga upp en jämförelse med en helt original KTM 625:a (min -02 som jag hade förra året) mot en helt original 660 (Nikens).
Det jag undrar är vad all extra effekt har tagit vägen. KTM nämde ju något om att bara den nya kammen skulle ge 10% ökning, sedan större kubik, "High-flow" top eller vad det står på den etc. etc. Kan även berätta att bågarna har gått ungefär lika långt (ingen av de har gått över 40 mil) och de är bänkade i samma bänk.
Har tagit hem lite kurvor från TWT och jämför lite. Tänkte lägga upp lite här så ni får se... Alla vridmomentssiffror är i FT-LBS, vill ni räkna om det till det metriska systemet så får man ta siffran x 1,3. Programmet jag har verkar lite skumt för det vill tyvärr inte alltid visa hela kurvan, men man får ju ett hum om hur det ser ut och jag har tagit med toppeffektsiffrorna.
Börjar med att lägga upp en jämförelse med en helt original KTM 625:a (min -02 som jag hade förra året) mot en helt original 660 (Nikens).
Det jag undrar är vad all extra effekt har tagit vägen. KTM nämde ju något om att bara den nya kammen skulle ge 10% ökning, sedan större kubik, "High-flow" top eller vad det står på den etc. etc. Kan även berätta att bågarna har gått ungefär lika långt (ingen av de har gått över 40 mil) och de är bänkade i samma bänk.