Dynojetkit

hp skrev:
Då borde det ju räcka med att en person med en R1:a kör sin i bänk och sedan sätter alla andra i de munstycken som hans hoj gick bäst med... njaa.. det finns så många olika avgassystem på marknaden + att alla hojar är individuella, det kommer man inte ifrån.
I princip ja. Ett Dynojet-Kit är ju en kompromiss som ska fungera bra med samtliga slip-on,
optimalt blir naturligtvis inte, men det blir bättre än att inte göra något alls.

/A
 
R1 racer skrev:
Säger du att där ska vara fler munstycken än de de har monterat på till just vid denna uppgradering av hojen?
Nix, har ingen aning om hur många munstycken som skickas med till R1, men det normala är väl 4 st
avsedda för originaldämp och 4 st avsedda för slip-on.

/A

Edit: Till en radfyra alltså.
 
Last edited:
Nr:18 skrev:
Om man inte modifierar avgassidan kan man fråga sej varför man ger sej på att bestycka om öht.

Har dynojet-kit, effektluftfilter med öppen luftburk +slip-on system.

Skulle bli förvånad om det inte skulle ge några extra hk. Den låter mer, går jämnare och drar starkare enligt mina upplevelser i alla fall.

Skit samma. Nu har jag sagt hur jag upplever det och det var det som var tanken med mitt inlägg. -Inte att starta ett ord-krig.

Man kan säkert få samma effekt genom en bänkning som du säger.
 
Avgaser..

När jag läser om att ett nytt helsystem skulle kunna plocka fram lite fler hästar (tillsamans med en bänkning) så undrar jag, man kanske skulle ta och sätta på något nytt, få fram lite bättre ljud men gärna ett par hästar extra.

Måste det vara ett helsys? -Räcker det inte med att bara byta dämparen?

Och i sådanna fall vilket system ska man ha till en gammal gix som min?

/Dr B.
 
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Back
Top