Dynojet

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
Är det någon på forumet som vet vad det kostar att köra hojjen i dynojet bänk? :va min hoj drar så lite bensin ca: 0.5 så jag tror att den är snålt ställd, kanske inte så bra i längden, eftersom jag satt på slipon på den så kanske man behöver justera in den.
Är det stor skillnad att byta till ett bättre luftfilter?
vilka har dynojet bänkar i Uppsala och vilka är bra?

Last edited:
Börja gasa istället så ska du se att det går åt mer soppa!! :D :yoparty

Ska du köra den där i bänk så hoppas jag att du får ett jävligt bra pris, annars är det nog tveksamt om det är värt pengarna. Kostar antagligen 3-5000 kr å för de pengarna vore det nog bättre att byta upp dig en årsmodell eller två så får du en klart bättre maskin. Mindre vikt, bättre chassi och nyare hoj. Du kan säkert hitta en -98 i fint skick som redan är dynojettad för kring 45 000 och du kan säkert få 40 för din. Köp sen ett nytt framdrev som är en kugg mindre så får du känslan av 15 hästar till under acceleration.

Lycka till!

Hasse L skrev:
Är det någon på forumet som vet vad det kostar att köra hojjen i dynojet bänk? :va min hoj drar så lite bensin ca: 0.5 så jag tror att den är snålt ställd, kanske inte så bra i längden, eftersom jag satt på slipon på den så kanske man behöver justera in den.
Är det stor skillnad att byta till ett bättre luftfilter?
vilka har dynojet bänkar i Uppsala och vilka är bra?

Att bara köra den i bänk kostar dig 250 kr utan justering!
Om du ringer Henning i Åkersberga så behöver det inte bli överjävligt dyrt att även få den justerad! kanske runt tusenlappen eller så!
Ett öppnare filter ger lite mer effekt...
Men det kan du bygga själv för en billig peng istället för att köpa dyra KN filter!

Kreuger skrev:

Ska du köra den där i bänk så hoppas jag att du får ett jävligt bra pris, annars är det nog tveksamt om det är värt pengarna. Kostar antagligen 3-5000 kr å för de pengarna vore det nog bättre att byta upp dig en årsmodell eller två så får du en klart bättre maskin. Mindre vikt, bättre chassi och nyare hoj. Du kan säkert hitta en -98 i fint skick som redan är dynojettad för kring 45 000 och du kan säkert få 40 för din. Köp sen ett nytt framdrev som är en kugg mindre så får du känslan av 15 hästar till under acceleration.

Lycka till!
Jag har väldigt bra försäkrings premie, annars hade jag bytt. Men det är väl inte så stor skillnad på -97 eller -98. Fick du upp din gammla -98 på slangen på 2:an? jag kan åka med min ettan ut men när jag lägger i 2:an så åker framhjulet ner. Har åkt 270kmh mätarfart så man kanske skulle dreva ner som du säger.

Kreuger skrev:

Jag var för ngn vecka sedan på väg till Enköping och blev i fatt åkt av 3 st
mc var av 2st R1:or, hängde på dom i deras fart ca:150-160 då ställer den
ena killen sig upp och rycker upp hojen på bakhjulet och ökar till ca 200Km/h
så dom nyare hojjarna har ju mer pulver, fast det vill jag nog inte försöka göra i alla fall......men det skulle vara kul om det gick med 2:ans växel men
det kanske är tekniken det är fel på.

Ring Peter på FLR racing och boka tid för bromsning + ev ombestyckning.
Han tar 300.- för bromsning med uppmäta lambdavärden.
Skulle gissa ca 1000:- för bromsningar, material och jobb om det är så att den verkligen behöver bestyckas om....kan ju tillägga att det är tiden som kostar inte materialet.

Bli inte förvånad om det hittas lite kusar + att den "svarar" bättre på gasen.
Bromsningen är lätt värd pengar om du är det minsta osäker på om den går för jäkla magert...

Han håller till i Vallentuna, PM´a så får du hans nummer.
Som referens kan nämnas att Cralles team var där för nån vecka sen och spenderade några timmar i bänken....

Last edited:
Cykle center i uppsala tar 800 kr för 3 körningar,då fick jag förgasarna synkade oxå,ganska ok pris ,tror jag :confused:

Hasse L skrev:
Kreuger skrev:

Jag var för ngn vecka sedan på väg till Enköping och blev i fatt åkt av 3 st
mc var av 2st R1:or, hängde på dom i deras fart ca:150-160 då ställer den
ena killen sig upp och rycker upp hojen på bakhjulet och ökar till ca 200Km/h
så dom nyare hojjarna har ju mer pulver, fast det vill jag nog inte försöka göra i alla fall......men det skulle vara kul om det gick med 2:ans växel men
det kanske är tekniken det är fel på.

Låter som mig du kom ifatt :D R1an är rätt sjuk, drar upp den på slangen med fyran i och runt 190 på mätaren...

Bladen jag hade var iof dynojettad och hade ett kugg mindre på framdrevet men den gick lätt upp på tvåan både på gas om man gjorde rätt och även fint med koppling i farter upp till 130. Jag lyckades aldrig på trean men idag vet jag att det mest handlar om teknik och att det säkert skulle gå det med. Min gjorde mätaren ut, 300. Då gick det väl ca 270.

Angående bänkning så låter det som att det finns bra mycket mer prisvärda alternativ än jag trott så om det bara kostar en tusenlapp totalt så kan det ju vara värt det.

Angående försäkringspremie så kan du väl få en bra premie på en 98a med? kanske bara skiljer nån hundralapp? har du kollat?

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025