Dynojet????

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Är det värt det?
blir det någon mer effekt?
Fördelar nackdelar?

Jag har en monster med sportluftfilter (KN) men kan tyvärr inte köra med det helt öppna luftburks locket vilket gör att man går mista om en massa grymt insugs ljud!
När jag pröva med den öppna ramen så fick den för mycket luft och gick som en tysk imoprterad budbil!
Kan det vara värt att dynojetta mitt minster?

Tacksam för svar...
 
K/N filter hjalper sallan. Och du maste dynojet'a hojjen for att komepensera all extra luft som K/N'et slapper in.

Du kommer fa battre drag i hojjen.
 
Skippa Dynocrappet och bestycka om förgasarna själv istället, köp lite munstycken hos din lokala handlare och labba.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Skippa Dynocrappet och bestycka om förgasarna själv istället, köp lite munstycken hos din lokala handlare och labba.

Precis, enligt allt det man kunnat läsa om "egna erfarenheter" de sista åren, i olika forum etc, så är det bara till vissa modeller som K&N filter ger bättre flöde.
Dynojet ger inte bättre effekt i sig, men kan till vissa modeller ge en aningen snabbare gasrespons (då returfjädrarna till trottlarna är mjukare).
Bättre att bara satsa på en noggrann justering av ventiler och förgasare, samt spara en del pengar på köpet.
 
Swedie skrev:
K/N filter hjalper sallan. Och du maste dynojet'a hojjen for att komepensera all extra luft som K/N'et slapper in.

Du kommer fa battre drag i hojjen.

Hej!
Jag ska på o montera ett Akrapovic helsystem på min 00:a R1:a.
Killen sa att jag behöver ett kN filter samt dynojet kit.
Dock hade han nån hemliga tricks,tror han använder dynojet nålarna o sen orginal trottel fjädrar...inte säker.Vet ej mer vad där ska ändras typ munstycke,har oxå en viss skeptis till dynojet då man hör många säga att det räcker o labborera med olika munstycken osv.
Nån där ute som har erfarenheter av det på R1:an o vad har ni fått för resultat.
Mvh Peter
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top