Dynojet på R1100 -86

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Migrerar en tidigare tråd till teknikhörnan....är rätt sugen på denna

showobjectpage.asp

När jag var nere och tittade i idag så kröp det fram att den även är dynojetkitad och har KN-filter och högeffektständspolar. Varför man inte skriver det i annonsen är en gåta, rent slarv menade säljaren. Eller är det...?? Jag har dessvärre bara hört negativa saker om dynojet och historier om hojar som går lite bättre i 2000 mil för att sedan helt becka ihop. Läste på någon sajt att till vissa modeller av just r1100 drogs kiten in eftersom det var så dålig kvalitet.

Annars är hojen ett av de finaste exen jag sett (första årsmodellen växer ju inte på träd direkt) och kändes väldigt tajt och rapp när jag provkörde den. Priset är än så länge lite högt men det tror jag går att ordna.

Finns det anledning att tveka när det sitter Dynojet på?

Tycker jag inte. Om trottelnålar och emulitionsrör är slut så är det bara leta nya fina vaccum gasare för ca 1000-1500:-

Tycker jag inte. Om trottelnålar och emulitionsrör är slut så är det bara leta nya fina vaccum gasare för ca 1000-1500:-. Men om den känndes bra så borde det inte vara något problem.

Ok. Den gick kanonfint, inget slammer eller dylikt. Lådan kändes också distinkt. Det enda var en något hög tomgång men det kan man ju justera.

Du kan ju be om att de gör en bänkning på den innan du köper så får du ju se hur bra den verkar vara bestyckad och hur mycket kusar den ger, antar att en frisk bör ge runt 120+ hk med det helsystemet.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...