Dynojet kurvor

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Vi ska mappa vår CBR600 rr och det optimala är ju givetvist att köra den i bänk, men det finns ju en del mappar att ladda ner från power commander så det kan ju vara ett första alternativ.
Det jag saknar är kurvorna från de redan befintliga mapparna för jämförelse, är det någon som vet om de finns och i så fall var?

/Christer
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Du kan inte jämföra kurvorna eftersom dom är resultatet av en mapp och helt individuella för varje hoj.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det finns aldrig några genvägar eftersom alla motorer är unika individer, med ytterst små skillnader från fabrik, men dom blir desto större ju mer inkörd motorn blir. Visst, du kan chansa, men chansen att du lyckas är nog som att vinna på triss!
Jag hade helsystem, KN-filter och PCII på en gixxer som blev skrot, och då köpte jag en exakt likadann och flyttade över allt till den. Men den blev inte körbar, trots att det var två identiska hojar, jag var tvungen att bänka den nya hojen också.
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
OK, tack för svaren.
Det innebär ju även att de kurvor som finns för nedladdning är ointressanta, det är väl då troligtvis bättre att åka med en neutral mapp tills man får tid i bänken.

/Christer
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Jag tror du har hyfsad chans att nå ett ganska bra resultat om du laddar hem ett flertal mappar som gjorts med samma hojmodell:rolleyes: och samma eller liknande övriga prylar. Kolla kurvorna (bränslekorrigering) i Dynojets programvara för de olika mapparna och se om du kan hitta tydliga och gemensam karraktär och värden. Man ser vart det barkar liksom.

Den åsikten kanske är baserad på att jag vid ett flertal tillfällen har lambda-loggat avgaserna separat från mina två cyllar samt med hjälp av programvara skapat mappar till powercommandern. Dessa mappar är i huvudsak överensstämmande med mappar som andra har gjort, exempelvis från avgassystemtillverkare, tuningfirmor och även från Dynojets site. Jag kunde m a o istället använt hemladdat mapp och fått mycket likt resultat.

Om det går helt åt skogen, så har man möjligen hoppat över att mappa PC;ns interna avkänning eller "tolkning" av spänningen från hojens TPS, vilken man själv måste mappa.
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top