Dynojet, helsystem o filter...

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag funderar nu på att dynojetkit-bestycka hojen, samt sätta på ett helsystem och filter... Vad kan det ge på min FZR600a? Anledningen är att jag vill fortfarande ha en hoj i Fklass6, men den ska gå lite som en 7a 600a om man säger så.
Hur mycket effekt kan det göra? +är det nåt man ska tänka på? Vart ska jag vända mig för dynojeten? Hur fungerar det exakt, och vad är det de gör? Bestyckar man om insprutningen och typ "mappar" hojen efter system, filter osv så den ska gå optimalt? Är det en bra tanke? jag har nämligen ett bra pris på ett helsystem så jag funderar på att köra hela faderullan i så fall. Så vad säger ni?

Hm.. har jag det? *ler* Hepp, där rök Dynojet idén. Som mitt tidigare inlägg ovan visar så var jag inte så bekantad med vad det var förnåt :D Vad finns det för alternativ för förgasarvarianten då?

Dynojet är mest slöseri med stålar, tanken är väl att du ska få lite bättre gasrespons med andra trottelfjädrar och så ser nålarna lite annorlunda ut. Munstyckena är det inget hemligt med, så skit i Dynojet och köp vanliga munstycken, justera lågfarten och nålarna och spara pengar. Du kan kanske hitta upp till 10 hk med allt monterat, med lite tur. Och du har inte insprutning.

Jag har nog ett helsystem till din hoj, Kay. Om det inte är borta... Måste kolla.

Mattias skrev:
Jag har nog ett helsystem till din hoj, Kay. Om det inte är borta... Måste kolla.

-Kolla gärna! Mvh..

Alla andra: OK tack för tipsen. Får se vad som komma skall!

Silwer skrev:
du kanske får ut en 5-10 hk till med rätt bestyckning, skit i nåt trimfilter o liknade.
Hojen kommer låta betydligt mer.

Räknar du me helsystemet då me?

Silwer skrev:
jo c:a 10% i ökning, knappast mer.

Ok. Frågan är om man inte ska köpa ett slip istället och nöja sig...
För måste man inte ställa in tomgång o grejjer när man har helsystem?

Kay skrev:
Ok. Frågan är om man inte ska köpa ett slip istället och nöja sig...
För måste man inte ställa in tomgång o grejjer när man har helsystem?

Hojen behöver bestyckas om i o köras i bänk av nån kunnig annars riskerar du brända ventiler.
Tomgången skulle jag tro du kan ställa för hand på nån ratt vid förgasarna, så det är en skitsak.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP